معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه تلاش داریم شکر مورد نیاز کشور را در داخل تامین کنیم، گفت: برنامه خودکفایی تولید شکر از اولویت‌های دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ 12 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سید مجتبی خیام نکویی در سفر به دشت مغان و در بازدید از کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و مزارع گندم، کلزا و چغندر قند، مجتمع دامپروری و مجموعه ۲۱ هزار رأسی گاوداری، کارخانه لبنیات، با بیان اینکه خودکفایی در تولید شکر از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: کارخانه قند مغان با ظرفیت ۵۰۰۰ تن در روز یکی از مجموعه‌های بزرگ و قابل توجه در سطح کشور می‌باشد که این موضوع بیانگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان است.

وی ادامه داد: در راستای بهره گیری از این ظرفیت می‌بایست تمهیداتی از بعد کمی افزایش تولید و بعد کیفی ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این بنگاه عظیم اقتصادی اتخاذ شود.

خیام نکویی افزود: به جهت بهره برداری از حداکثر ظرفیت کارخانه قند با برنامه ریزی‌های دقیق، سطح زیر کشت و تولید چغندر قند بایستی به میزانی متناسب با ظرفیت کارخانه برسد و نیز به منظور جبران کمبود میزان چغندر ورودی به کارخانه، از بخش خصوصی و مشارکت زارعین منطقه با رعایت وضعیت صرفه اقتصادی هم برای شرکت و هم برای زارعین، با کوتاه سازی پروسه تخلیه کامیون‌های حامل چغندر، تشویق و تسویه به موقع با آن‌ها نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: سرانه مصرف شکر در سفره غذایی مردم کشور ایران از رقم بالایی برخوردار می‌باشد که امید است با تکیه بر توان داخلی و پتانسیل موجود در سطح کلان کشور و نیز با بهره گیری از برنامه ریزی‌هایی که توسط وزیر جهاد کشاورزی برای استحصال شکر صورت گرفته است، با رعایت الگوی کشت به موازات تحقق امر خودکفایی گام برداریم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار