کد خبر: ۱۱۶۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸ 13 May 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از شهرستان آستانه اشرفیه، مهندس خسرو آرنگ ؛ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با همراهی مهندس فروحی؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی عمرانی فرمانداری و اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با توجه به افزایش میزان انباشت زباله و نارضایتی های محلی ، ضمن حضور در سایت دفن زباله روستای کشل‌آزادسرا، از روند ساماندهی و مدیریت سایت محل دفن و دپوی زباله آستانه‌اشرفیه بازدید کردند.

مهندس آرنگ در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر صدور مجوز قانونی برداشت ماسه بادی برای خاکپوشانی، تسریع در خاکپوشانی زباله ها در محل دفن و سمپاشی روزانه و به موقع ، دستور ترمیم راه روستایی را به جهت جلب رضایت مردم را صادر کرد.

وی همچنین اجرای طرح مپ و استفاده از سمن ها و گروه های مردم نهاد برای آموزش روستاوندان به جهت تفکیک زباله از مبدا را خاطرنشان کرد.

در ادامه اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان از کارخانه کود آلی و روند ساخت دستگاه زباله سوز، واقع در شهرک صنعتی پرکاپشت نیز بازدید بعمل آوردند.

در پایان این بازدیدها جلسه مدیریت پسماند شهرستان به ریاست مهندس فروحی؛ معاون برنامه ریزی و هماهنگی عمرانی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل و علاوه بر مصوبات بازدید در خصوص پسماندهای عفونی مطب های خصوصی و سهل انگاری در تفکیک پسماند عفونی در برخی از این مطب ها تصمیم گیری گردید.

گفتنی است طبق قانون مدیریت پسماند ، متولیساماندهی و مدیریت پسماند در شهرها ، شهرداران و در روستاها بخشداران و دهیاران می باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار