معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور گفت: هم اکنون افزون بر ۷ میلیون مترمربع طرح در حال ساخت در کشور داریم که از این شمار ۲ هزار و ۹۷۰ طرح را در سال ۱۴۰۲ تحویل داده ایم.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 14 May 2024

به گزارش تابناک بوشهر؛ صفرعلی یازرلو در بیست وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان افزود: از ۱۳ هزار کلاس درس ۱۱ درصد از این طرح‌ها تمام خیرساز است و ۴۶ درصد نیز با مشارکت خیرین ساخته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار خیر در کشورداریم اضافه کرد: پارسال بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تعهد خیرین برای ساخت کلاس درس را داشته ایم که به کمک آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کشور آمدند.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشورعنوان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان بیشترین خیرین را داشته و طرح‌های بیشتری نیز در دست ساخت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: ۱۰۴ مدرسه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ساخته شده و با توجه به اینکه هزار و ۷۰۰ کلاس درس فرسوده و تخریبی در استان داشته ایم در این ۲ سال شماری از این کلاس‌ها بازسازی و نوسازی شده، اما به ۸۰۰ تا هزار کلاس درس نیاز داریم که اولویت ما به ترتیب شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان و دشتی است، اما در شهرستان‌های دیگر حجم کمتری نیاز است.

علی موحدی افزود: هم اکنون ۲ هزار مدرسه و افزون بر ۱۰ هزار کلاس درس در استان داریم که با ۱۰۴ مدرسه‌ای ساخته شده و ۸۰۰ کلاس درسی که امسال و ۲ سال آینده ساخته می‌شود نیاز استان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و هنرستان به مرحله‌ای می‌رسد که موردی به ساخت مدرسه نیاز پیدا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی کردیم که ۲۷ هنرستان یا با تغییر کاربری مدارس موجود و یا ساخت مدارس جدید ایجاد کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: از سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۸۵۰ کلاس درس با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی با اعتبار افزون بر هزار و صد میلیارد تومان به پایان رسیده که سهم خیرین حقیقی و حقوقی در آن ۵۷ درصد بوده است.

ابراهیم احمدی افزود: هم اکنون ۱۴۶ طرح فعال داریم که تا آخر خردادعملیات اجرایی ۵۸ طرح دیگر نیزآغاز و در سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: برای اتمام این طرح‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با انعقاد تفاهمنامه‌ای مقرر شد از اعتبارات تملک دارایی هزار میلیارد تومان از سهم استان، و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات ملی نوسازی مدارس به این طرح اختصاص یابد.

امیرحریری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم گفت: سال ۱۴۰۱، را با ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار به پایان رساندیم و امیدواریم با کمکی که شرکت نفت در مدرسه سازی داشته اند به لحاظ سطح آموزشی دغدغه‌ای نداشته و تنها موضوع تامین معلم باشد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار