مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه:
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از ثبت ۴۲۶ خیر مدرسه ساز در استان خبر داد و گفت: ۷۲ درصد مدارس استان نوسازی شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ 15 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مرزبان نظری پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست‌وششمین جشنواره نوسازی مدارس استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تامین کننده نیروی انسانی جامعه است و بنابراین باید بتواند زیرساخت مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل تجهیز زیرساخت‌ها و تجهیزات آموزشی در دستور کار قرار گرفته و به اعتبارات نیاز دارد، بخشی از بودجه آن توسط دولت تامین می‌شود و بخش دیگری را نیز خیرین تأمین می‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۰۴ مدرسه با ۷۳۰ میلیارد ریال با کمک خیرین بهسازی شد، همچنین هم اکنون ۱۳۶ پروژه بهسازی با ۴۰۰ کلاس درس در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۳ مجموعه آموزشی شامل ۱۸۹ کلاس با وسعت ۱۷۱ هزار متر مربع آماده، تحویل و به فضای آموزشی اضافه شده است، همچنین ۳۷ مدرسه در سال جاری آغاز به کار می‌کند و این آمار ممکن است افزایش یابد.

نظری تشریح کرد: طرح «شهید پناهی» با هدف ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت در سال گذشته آغاز به کار کرد و به فاز اجرایی رفته است، در این طرح ۱۰۷ مدرسه تا مهرماه سال جاری ساماندهی خواهند شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۲۰ مدرسه کانکسی در استان کرمانشاه موجود است که ۴۰ مورد آن کمتر از پنج نفر دانش آموز دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه یادآور شد: از سال ۱۳۹۶ لغایت ۱۴۰۳، تامین سیستم گرمایشی مدارس با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و بخاری نفتی تجمیع شد، همچنین در سال ۱۴۰۲، ۲۵۰ میلیارد ریال صرف بهسازی سیستم گرمایشی مدارس شد.

وی ابراز کرد: ۵۲۹ تعهد برای خیرین مدرسه ساز استان تعریف شده است، در حال حاضر ۴۲۶ خیر در استان کرمانشاه ثبت شده که از این تعداد ۲۵۷ آقا، ۷۲ خانم و ۵۲ خیر حقوقی هستند.

نظری در پایان ادامه داد: در حال حاضر در رده یازدهم نوسازی مدارس در کشور قرار داریم، ۷۲ درصد از مدارس استان نوسازی شده‌اند، ۲۰ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند و ۸/۸ درصد آنها تخریبی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار