مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین در این شهرستان، تعداد زایمان ‌های طبیعی در تویسرکان را در سال جاری 789 مورد عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 09 March 2015

افزایش زایمان طبیعی در تویسرکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین در این شهرستان، تعداد زایمان ‌های طبیعی در تویسرکان را در سال جاری 789 مورد عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ ، نشست بررسی نیازها و مشکلات بهداشت و درمان تویسرکان در مجموعه هتل فاران با حضور معاون پارلمانی وزیر بهداشت و درمان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در این حوزه برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در نشست با مسئولان کشوری و استانی بهداشت و درمان اظهار کرد: بیمارستان حضرت ولی ‌عصر (عج)  تویسرکان از سال 64 به مردم این دیار خدمات ارائه می‌دهد.

 

سید حسن حسینی ‌زاده تعداد کارکنان این بیمارستان را در بخش اداری و درمانی 286 نفر اعلام کرد و 16 مرکز بهداشت و درمان، 55 خانه بهداشت و سه پایگاه خدمات درمانی شهری را از مراکز خدمات ‌دهی به مردم در سطح شهرستان تویسرکان دانست.

وی با اشاره به وجود 91 تختخواب در بیمارستان ولی ‌عصر (عج) گفت: اعتبارات خوبی از طرح نظام سلامت به تویسرکان اختصاص یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به افزایش زایمان طبیعی و کاهش زایمان سزارین در این شهرستان، تعداد زایمان‌ های طبیعی در تویسرکان را در سال جاری 789 مورد عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور چهار پزشک مقیم در تویسرکان خاطرنشان کرد: 489 میلیون تومان تاکنون برای ماندگاری این پزشکان هزینه شده است.

حسینی ‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 30 پزشک عمومی و متخصص در شهرستان ارائه خدمات‌ دارند، افزود: طرح هتلینگ با 307 میلیون تومان در بخش‌ هایی از بیمارستان حضرت ولی ‌عصر(عج) تویسرکان در حال اجراست.

وی به وجود بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، جراحی، اطفال، ایزوله تنفسی، پاتولوژی، آزمایشگاه‌های مجهز، سی.سی.یو و ... اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد ویزیت در کلینیک‌ها افزایش یافته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تویسرکان از حیث بهداشتی و درمان نیازهای زیادی دارد، افزود: امکانات در این شهرستان برای پاسخ به نیازهای مردم در سطح شهر و روستا محدود است.

محمد‌ مهدی مفتح با اشاره به تلاش و همت شبانه ‌روزی مسئولان این حوزه از خدمات ‌رسانی به مردم گفت: بخش بهداشت و درمان تویسرکان نگاه ویژه مسئولان در بخش بهداشت و درمان کشوری را به طور جدی نیاز دارد که امیدواریم این عزیزان با حضور در شهرستان و مشاهده محرومیت‌ها و شنیدن مطالبات مردم این دقت نظر را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات این شهرستان، بیان کرد: به اعتبار مالی بالغ بر یک میلیارد تومان برای تکمیل کلینیک ویژه و بخش زایمان طبیعی در بیمارستان حضرت ولی ‌عصر(عج) نیاز است که امیدواریم این مهم برای بیمارستان تخصیص داده شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس به تعداد کم دستگاه‌های دیالیز در بیمارستان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد دستگاه‌های موجود خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌ کند پس می ‌طلبد که تعداد دستگاه های مورد نظر افزایش یابد.

وی به ارسال درخواست افزایش تعداد تخت‌ های بیمارستان قائم در حال ساخت در تویسرکان از 96 تختخواب به 152 تخت اشاره کرد و گفت: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان این مهم را هرچه زودتر تأیید کند تا وزارت راه و شهر سازی برای اقدامات بعدی بتواند وارد عمل شود.

مفتح نیاز دیگر شهرستان را وجود پزشکان عمومی و متخصص دانست و خواستار افزایش تعداد پزشکان برای ارائه خدمات بهتر به مردم در عرصه بهداشت و درمان شد.

معاون حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به نیازها و مشکلات ارائه شده در شهرستان گفت: به طور حتم سعی خواهیم کرد در نظام سطح ‌بندی افزایش تعداد تخت ‌های بیمارستان قائم تویسرکان نیز به نتیجه برسد.

طاهر موهبتی با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان حضرت ولی‌ عصر را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد ابراز کرد: آمبولانس تعدادی براساس نیاز سنجی تعریف شده که تویسرکان در بین 30 شهر برای دریافت آمبولانس در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت تلاش خواهیم کرد بخشی از مشکلات این شهرستان حل و فصل شود، تاکید کرد: هر آنچه از دستمان برآید کمک می‌کنیم.

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و فرماندار تویسرکان نیز در این نشست در خصوص نیازها و رفع آن‌ها مطالبی را در حوزه بهداشت و درمان شهرستان داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار