هشدار آیت الله مکارم ازخطر نفوذ نرم دشمن در هیات های مذهبی، اعلام شیوه های عزاداری مطلوب ازدیدگاه آیت الله شبیری،نهی علمای حوزه علمیه نسبت به ورود مسائل جناحی وخرافی به آیین های عزاداری، دیدارنماینده ولی فقیه در سازمان حج با مراجع، ازجمله رویدادهای حوزوی هفته گذشته بود.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 25 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دردیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و اعضای شورای هیات های مذهبی استان، خطر نفوذ نرم دشمنان در هیات های مذهبی را جدی دانست و گفت: باید مراقب باشیم که دشمنان بنای عظیم عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) را سست یا واژگون نکنند. وی در دیدار سرپرست حجاج ایرانی نیز، گفت: به منظور پیگیری فاجعه منا باید یک گروه حقیقت یاب با حضور برخی مراکز بین المللی هرچه سریع تر تشکیل و مقصران این حادثه دردناک مجازات شوند. این مرجع تقلید در پاسخ به استفتایی نیز اعلام کرد: قمه زنی در شرایط فعلی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ضربه می زند و آثار سوء آن مشهود است.

** پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در یادداشتی با توجه به پرسش های متعدد اصحاب رسانه و مردم متدین ایران اسلامی، دیدگاه های این مرجع تقلید را درباره شیوه های عزاداری مطلوب ارائه داد.

** آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اعضای هیات رئیسه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، بر ارتباط مستمر حوزه و جامعه تاکید کرد و گفت: تفکر امام راحل(ره) و بزرگان گذشته حوزه باید مورد استفاده قرار گیرد و کاستی هایی که در برخی کتاب های گذشته وجود دارد باید توسط عالمان حوزه برطرف شود. وی همچنین در دیدار سرپرست حجاج ایرانی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا از نبود اتحاد بین کشورهایی که حاجیان آنها در این فاجعه جان باختند، انتقاد کرد.

** آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی، بر پیگیری حقوقی فاجعه منا از طریق مجاری قانونی تاکید کرد.

** آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار اعضای دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دیدار رئیس جمهوری با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران که به همت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می گیرد، کار بسیار با ارزشی است که به قطع مورد عنایت حضرت ولی عصر (عج) است. 

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در مراسمی مانند قمه زدن، ممکن است که دشمن از این حرکت سوء استفاده کند و بگویند که شیعیان خودزنی می کنند و در این موارد ممکن است فقیه فتوایی در نهی این کار صادر کند که باید به آن عمل کنیم.

**برخی علما و مدرسان درس خارج حوزه علمیه قم نسبت به ورود مسائل جناحی و سیاسی، خرافات، لحن ها، آهنگ ها و موسیقی های نامتعارف در آیین ها و جلسات عزاداری حسینی(ع) هشدار داده و عزادارن، مداحان و وعاظ را از دامن زدن به این مسائل نهی کردند.

** حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در مراسم عزاداری ایام محرم در حرم مطهرحضرت معصومه (س)، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از درس ها و پیام های مهم عاشوراست. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار