مهم ترین مطالب روزیکشنبه 3 آبان ماه مطبوعات قم، به خبر، عکس و گزارش هایی در رابطه با محرم از جمله؛ حضور روسای قوای مقننه و قضاییه در مجالس عزاداری قم اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 25 October 2015
روزنامه شاخه سبز 

یکی از عنوان نخست این روزنامه نیز با عنوان «شهر کریمه اهل بیت(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)» به محرم اختصاص دارد و این نشریه در گفت و گو با زائران و عزاداران حسینی(ع) از رضایت زوار حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از ارتقای سطح خدمت رسانی در قم خبر داده و در این مطلب آمده است: از ماه ها قبل مدیریت شهری قم با تشکیل ستاد ویژه محرم تلاش خود را برای میزبانی شایسته از زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) آغاز کرد و تلاش بسیار گسترده ای انجام شد تا در حوزه های مختلف خدمات مورد نیاز زائران و عزاداران حسینی(ع) ارائه شود. 

این روزنامه به نقل از سید مهدی صادقی استاندار قم نوشته است: مراسم شهدا یادآور تعهد مسئولان در خدمت به مردم است. 

از عنوان دیگر این نشریه می توان به؛ رشد 9 درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، مرکز کاریابی غیردولتی ویژه معلولان و خانواده های آنان در قم راه اندازی می شود، وزنه برداران یاسین پیشرو قم در 5 وزن قهرمان شدند و به رقابت های جهانی اعزام می شوند، انتخاب تنیس باز قم برای مسابقات زیر 14 سال آسیا، بزم صبا و سایپا در تهران در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، لغو مسابقه هیات بسکتبال قم با تیم ملی جوانان، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه در مطلبی با عنوان «قم در عزای سالار شهیدان(ع) خون گریست»؛ گزارشی از عزاداری و برنامه های تاسوعا و عاشورا در استان قم منتشر کرده که در این گزارش آمده است: شهر سراسر سیاهپوش شده و از هر گوشه ای بانگ نوحه و عزا بلند است. زن و مرد رخت سیاه عزا به تن کرده اند و در کوی و برزن بساط عزا بپا کرده اند. گویی دستی دل ها را به سوی یک قبله مشترک هدایت می کند.

این روزنامه همچنین گزارشی با عنوان «رخت سیاه بر تن ستاره های مستطیل سبز» منتشر کرده است و در این گزارش مداحان مشهور ورزشی همچون؛ غلامحسین پیروانی و فرهاد کاظمی و آیین ها و هیات های عزاداری منتسب به چهره های معروف ورزشی همانند؛ علی پروین و امیر قلعه نویی و چگونگی شرکت اهالی ورزش مثل؛ حسین رضازاده در آیین های عزاداری ماه محرم معرفی شده است. 
از مطالب دیگر این روزنامه در رابطه با محرم می توان به «شیوه ها و سنت های عزاداری در شهرهای مختلف ایران»، «سرگذشت کاروان اسیران کربلا» و «کربلا از منظر اندیشمندان جهان» اشاره کرد. 

از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به؛ پیکر 3 شهید مدافع حرم تشییع شد، حضور روسای قوای مقننه و قضاییه در مجالس عزاداری قم، ضرورت تلاش برای تسریع در طرح تقاطع غیرهمسطح 15 خرداد، قم دومین استان کشور در ابتلای به بیماری دیابت است، سجاد قربانی کونگ فو کار قمی قهرمان جهان شد، کسب سه مدال کشوری توسط پیشکسوتان دوچرخه سواری قم، شکست خفیف آتلیه طهران قم برابر گیتی پسند اصفهان در لیگ دسته اول فوتسال کشور، اشاره کرد.

هفته نامه آوای قم

عنوان نخست این نشریه به افتتاح طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصوب سفر رهبری به قم اختصاص دارد و در گزارشی در این زمینه به نقل از غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن قم آمده است: 400 واحد مسکن شهری، 600 واحد مسکن روستایی و 22 طرح هادی روستایی به پایان رسیده است. 

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ اقامه نماز ظهر عاشورا در خیابان های پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، واکنش بزرگان دینی نسبت برخی حرکت های غیرقانونی در قم، بهره برداری از 19 طرح عمرانی با هزینه ای بالغ بر 67 میلیارد تومان، یک ریال به شهرداری قم پرداخت نشده است، کارگاه آموزشی آشنایی با مناطق ویژه اقتصادی به همت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار