معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی (تنبلی چشم) برای کودکان سه تا شش سال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 26 October 2015
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی (تنبلی چشم) برای کودکان سه تا شش سال در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛امیر کوکائیان افزود: این طرح که هر سال از آبان ماه آغاز و تا بهمن ماه ادامه دارد در 75 پایگاه سنجش بینایی ثابت ، سیار و برخی از مهد کودک های استان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح در سطح یک کودکانی که مشکوک هستند برای ارزیابی بینایی سنجی به 15 مرکز بینایی سنجی که با بهزیستی قرارداد دارند ارجاع شده و به صورت رایگان از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: در صورتی که هر یک از کودکان با مشکل جدی مواجه باشند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و بهزیستی در این زمینه به افراد بی بضاعت برای درمان کمک می کند.

کوکائیان ادامه داد: سال گذشته طرح غربالگری بینایی برای 54 هزار و 827 نفر در 124 پایگاه بینایی ثابت و سیار اجرا شد که از این تعداد یک هزار و 590 کودک مشکل بینایی داشتند که پس از ارجاع به چشم پزشک برخی از عینک استفاده کرده و تعدادی نیز جراحی چشم انجام دادند.

وی افزود: بهزیستی سال گذشته در این زمینه برای درمان افراد بی بضاعت 300 میلیون ریال کمک بلاعوض کرده است و امسال نیز این خدمات را ارائه می کند.

به گفته وی بهزیستی با 9 پایگاه دائمی در طول سال طرح غربالگری بینایی سنجی را برای کودکان انجام می دهد اما از آبان تا بهمن ماه این طرح به صورت جدی دنبال می شود.

امسال حدود 55 هزار نفر از کودکان استان همدان زیر پوشش طرح غربالگری بینایی سنجی قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار