کد خبر: ۱۱۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 26 October 2015
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: براساس پیش بینی ها 70 درصد زائران اربعین حسینی برای سفر به عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.
حسین کلانتری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عزیمت زوار از مرز مهران بدلیل نزدیکی این مرز به شهرهای مذهبی عراق و امنیت بالا است.
وی گفت: امکانات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران وجود دارد.
وی با بیان اینکه نمی توان مهران را از چرخه عزیمت زائران به شهرهای مذهبی عراق خارج کرد، افزود: سخنان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در خصوص حذف تردد زوار از مهران بدرستی در رسانه ها منعکس نشد.
کلانتری با اشاره به سخنان سردار اسکندر مومنی در خصوص حذف مهران از چرخه تردد زوار اربعین، یادآور شد: منظور ایشان ممانعت از ورود زوار به داخل شهر مهران بوده است.
وی تاکید کرد: رسانه هایی که این خبر را منتشر کردند از سخنان جانشین فرمانده ناجا برداشت اشتباه کرده و متوجه منظور ایشان نشدند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: سردار مومنی تاکید کرده بود به منظور سهولت در تردد زوار، باید حتی الامکان از ورود زائران به داخل شهر مهران جلوگیری کرده و با ایجاد جاده کمربندی از بروز گره های ترافیکی در این شهر کوچک ممانعت کنیم.
کلانتری خاطر نشان کرد: منظور از حذف مهران برای تردد، حذف خیابان های شهری بوده چون با توجه به عزیمت 70 درصد زوار اربعین از مرز مهران، نمی توان این شهر را از چرخه عزیمت زائران به عتبات عالیات خارج کرد.
وی در خصوص 2 جاده کمربندی در حال احداث شهر مهران افزود: کمربندی شرقی مهران برای ایام اربعین زیر بار ترافیک می رود و کمربندی غربی نیز تنها برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است.
سردار اسکندر مومنی هفته گذشته گفته بود شهر مهران برای تردد زائران در اربعین حذف می شود.
سایت نیروی انتظامی این سخنان سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا را اصلاح کرد و نوشت: منظور سردار ممانعت از ورود وسایل نقلیه به داخل شهر مهران بوده است.
سردار مومنی نیز در تماس تلفنی با فرماندار مهران توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کرد.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین معبرهای رسمی کشور برای تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق است بطوریکه در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار