یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: به راحتی می‌توانید سرماخوردگی خود را با توجه به نوع و شدت سرماخوردگی با روش‌های طب سنتی و گیاهان دارویی درمان کنید.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 26 October 2015

یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: به راحتی می‌توانید سرماخوردگی خود را با توجه به نوع و شدت سرماخوردگی با روش‌های طب سنتی و گیاهان دارویی درمان کنید.

به گزارش ایسنا؛"امیرحسین خسروی" با بیان اینکه سرماخوردگی انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع و شدت علائم آن درمان‌های متفاوتی را به کار خواهیم گرفت، افزود: سرماخوردگی می‌تواند به صورت پیشرفته و غیرپیشرفته، سینوزیتی، عفونتی و عفونت‌های روده‌ای بیمار را مبتلا کند.

وی اظهار کرد: در بیشتر موارد سرماخوردگی و آنفلوآنزاها جزو بیماری‌های گرم‌مزاج هستند که برای درمان آن باید از داروها و ترکیبات غذایی خنک استفاده شود.

خسروی تصریح کرد: بارهنگ، گل‌بنفشه، گل‌ختمی و گیاه‌الماس از داروهای خنکی هستند که می‌توان برای درمان سرماخوردگی از آن بهره‌مند شد.

وی در خصوص طول مدت سرماخوردگی تا زمان بهبود آن گفت: در کل نوع ویروس‌هایی که به گلبول‌های بدن حمله می‌کنند متفاوت است و مدت‌زمان آن نیز در سرماخوردگی‌های ساده از 24 ساعت تا سه روز بوده و در آنفلوآنزای شدید از یک هفته تا 10 روز متفاوت است به طوریکه با استفاده از گیاهان دارویی می‌توان آنفلوآنزا را در طول مدت سه روز درمان کرد.

این کارشناس طب سنتی با تاکید بر اهمیت پرهیز غذایی در طول دوران سرماخوردگی گفت: در صورتی‌که سرماخوردگی همراه با تب باشد باید از خوردن غذاهای گرم، تند، تنقلات و غذاهای سنگین خودداری کرده و از غذاهای نرم و گرم حرارتی مانند سوپ و فرنی استفاده کرد.

وی در پایان گفت: در حالتی‌که سرماخوردگی همراه با علائم ریوی و سرفه باشد باید از خوردن غذاهای تند، ترش و طعم‌های تیز پرهیز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار