کد خبر: ۱۱۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 26 October 2015

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 38 طرح کارفرمایی و خوداشتغالی در استان به صندوق کارآفرینی معرفی شده است.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: توجه به طرح‌هایی که می‌تواند در توسعه اشتغالزایی نقش مهمی را داشته باشد یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

وی ادامه داد: در این راستا با استقبال از طرح‌های کارآفرینی و معرفی آنان به صندوق‌های کارآفرینی تلاش می‌شود تا بخشی از دغدغه‌های اشتغال در استان برطرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 38 طرح کارفرمایی و خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌ است.

میرچی تأکید کرد: بر این اساس تاکنون 5 هزار و 790 میلیون ریال از این طرح‌ها مصوب و یک‌هزار میلیون ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید ‌افزود: این تفاهمنامه به منظور توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، حمایت از افراد توانمند و کارآفرین، اشتغال هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در ایجاد کسب و کارهای ارزش‌آفرین با رویکرد توسعه فعالیت آنها منعقد شده است.

میرچی از اجرای طرح اقتصاد صنایع دستی در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون چهار روستا در استان البرز مشمول اجرای این طرح شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: روستاهای ورده و برغان،‌ آغچه حصار و هیو شامل اجرای این طرح شده‌ است.

به گفته وی، روستای آغچه حصار و هیو به تازگی شامل اجرای این طرح شده‌ است.

میرچی تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های به عمل آمده مقرر شد فضایی برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های گلیم و گبه، چرم و چهل تیکه‌دوزی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به توسعه فضاهایی برای اشتغال روستاییان خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های به عمل آمده در نظر داریم مراکزی برای عرضه و نمایش تولیدات صنایع دستی در روستاها راه‌اندازی شود که با تدابیر انجام شده این طرح به زودی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار