انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در حدود چهار هزار مدرسه مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 27 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ ساری پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه انتخابات شورای دانش‌آموزی که در دبیرستان نواب علیه ساری برگزار شد اظهار داشت: از ۱۸ سال پیش تاکنون شورای دانش‌آموزی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی مدرسه مصوب گردید.
شعبانعلی شاکری با اشاره به جایگاه ویژه شورای دانش‌آموزی در مدارس گفت: فلسفه اصلی این شوراها تکریم دانش آموزان، دخالت دادن آنان در امور اجرایی مدارس و شخصیت بخشی آنان در تصمیم‌گیری‌های مدرسه است.
شاکری بابیان این‌که مهارت‌های لازم برای اجتماعی شدن دانش آموزان از همین انتخابات دانش‌آموزی شکل می‌گیرد افزود: وظایف منتخبین این شوراها عبارت است از همکاری در اجرای مراسم مذهبی و دینی، همکاری در ایجاد شرکت تعاونی، همکاری در ایجاد فضای بهداشتی سالم و همکاری در برگزاری بهتر امتحانات داخلی مدارس است.
در ادامه این مراسم  محمد شعبانی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش مازندران بابیان این‌که آنچه مذهب را در دنیا آزار داده کج‌فهمی و تحریف دین بوده است گفت: امام حسین (ع) درراه حفظ دین از هدف خود عقب‌نشینی نکرد.
شعبانی بابیان این‌که دو جریان صوری و نمادین و حرکت اصلی در حفظ دین‌داریم افزود: مردم ایران امسال بودجه‌ای که برای عزاداری مراسم تاسوعا و عاشورا هزینه کرده‌اند از بودجه دولت بیشتر است که در هیچ جای دنیا چنین هزینه‌ای برای اعتقادات دینی  نمی‌کنند.
وی با تأکید بر تشکل‌های دانش‌آموزی تصریح کرد: باید به دانش آموزان در میدانگاه‌ها فرصت داد تا تلاش کنند و خود را به اثبات برسانند.
شعبانی تأکید کرد: اعضای شورای دانش‌آموزی میدان عمل را با همکاری مدیر مدرسه باید به دست بگیرند و ابراز وجود کنند ما هم در این میدان‌ها آنان را حمایت می‌کنیم تا بتوانند به عرصه‌هایی مدنظر ورود یابند.
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش مازندران ابراز داشت: در سال ۹۴ میدان به دانش آموزان داده می‌شود تا این انتخابات تمرینی باشد برای انتخابات بزرگ‌تر در سطح کشور و بتوانیم آن را بدون خطا برگزار کنیم.
وی شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس را تمرینی برای دموکراسی، باهم بودن و اقدامات بزرگ برشمرد.
در این انتخابات هفت نفر به‌عنوان عضو اصلی و دو نفر هم به‌عنوان عضو علل البدل انتخاب شدند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار