معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس گفت: خانواده ها نباید به ظاهر سالم چشم فرزندان خود اکتفا کنند و حتما برای معاینه چشم فرزندان به پایگاه های طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمودرضا عرب  با اشاره به آغاز طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در روز دوشنبه چهارم آبان ماه افزود: تا پنچ سالگی فرصت طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان محسوب می شود و از این رو، خانواده ها باید این فرصت را برای جلوگیری از کم بینایی و نابینایی فرزندان خود در آینده غنیمت شمارند.

وی گفت: در این طرح کودکان سه تا شش سال از نظر وضعیت سلامت چشم سنجیده می شوند و در صورت مشکوک بودن آنها به تنبلی چشم به بینایی سنجی و سپس به چشم پزشکی معرفی می شوند تا در صورت نیاز برنامه های درمانی شامل تجویز عینک، جراحی چشم و ... بر روی کودکان انجام شود تا آنها از خطر کم بینایی یا نابینایی کامل رهایی یابند.

به گفته این مقام مسوول، کودکان سه تا شش که سال های گذشته برای سنجش سلامت چشم به پایگاه ها مراجعه کرده اند و مشکلی در چشم آنها تشخیص داده نشد نیز ضرورت دارد که باری دیگر معاینه شوند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس گفت: چشم انسان یکی از راه های ارتباطی انسان با محیط پیرامون است و حدود نیمی از اطلاعات از طریق حس بینایی منتقل می شود از این رو پیشگیری از هرگونه بیماری چشم می تواند در جلوگیری از معلولیت های احتمالی موثر باشد.

وی گفت: در صورتی که خانواده ها موضوع سلامت چشم فرزندان را جدی نگیرند و فرصت طلایی درمان کم بینایی تا سن پنج سالگی را غنیمت نشمارند، در آینده باید هزینه های مالی بیشتری برای درمان داشته باشند.

عرب اظهار کرد: یک هزار و 780 پایگاه برای مراجعه خانواده ها در مهدکودک ها و آمادگی های سراسر استان در نظر گرفته شده تا میزبان آنها در اجرای این طرح باشند.

وی ادامه داد: این پایگاه ها تا پایان آبان ماه با بهره گیری از یک هزار و 700 مربی آموزش دیده آماده پذیرش 225 هزار کودک سه تا شش سال استان فارس هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار