"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 October 2015

خداحافظی صالحی باروابط عمومی شرکت گاز

 همدان پیام- همزمان با گسترش ارتباطات و عصر انفجار اطلاعات،‌ جایگاه روابط عمومی‌ها به عنوان کانون تعاملی دستگاه‌های خدمت رسان با جامعه و رسانه‌ها تعریفی دیگر پیدا کرده و انتظارات از این نهاد بالاتر رفته است. با این وجود بوده و هستند روابط عمومی‌هایی که علی‌رغم انتظارات از جریان سیال اطلاعات و تعامل مؤثر و منبسط با رسانه‌ها خود را محروم کرده وازمسیر بازمانده‌اند.

در استان همدان نیز عملکرد روابط عمومی‌ها بارها مورد تذکر مسئولان ارشد استان قرار گرفته است. دست‌کم دو بار در 6ماه گذشته استاندار همدان از عملکرد روابط عمومی‌ها اظهار نارضایتی کرده و خواستار تعامل و ارتباط فعال این نهاد با رسانه‌ها و مردم شده است.

در این بین بوده‌اند روابط عمومی‌هایی که به ویژه در دستگاه‌های خدمات‌رسان استان، انگیزه و رفتار متعاملانه با رسانه‌ها را از ابتدا از خود نشان نداده و بلکه به شیوه‌های منحصربه‌فرد و کم‌اثر ادامه کار داده که این شیوه بارها با اعتراض انفرادی رسانه‌ها مواجه شده است.

سرانجام یکی از این حرکت‌ها که اجماع رسانه‌های استان در تحریم نشست خبری ریاست شرکت گاز استان رقم خورد و شاید این از دلایل جابه‌جایی مدیر روابط عمومی این شرکت بوده است.

روابط عمومی این دستگاه خدمات‌رسان بنا بر اصرار بر شیوه‌های قدیمی و منقبض در ارتباط با رسانه‌ها عملاً نهاد متبوع خود را در حاشیه و سایه قرار داد و خدمات انجام شده توسط کارکنان زحمتکش آن را از نظرها دور داشت. حال خبر رسیده که پس از سال‌ها مدیر این روابط عمومی تغییر کرده و صندلی خود را به فردی تازه نفس داده است. یکی از دلایل این تغییر بدون شک حرکت جمعی رسانه‌های استان در تحریم دستگاه اشاره شده بوده که به نوعی اعتراض جمعی به باقی مدیران روابط عمومی غیرهمراه با شیوه‌های نوین تعامل و ارتباط با رسانه‌ها و تلنگری برای پرهیز از رفتارهای کوته‌نظرانه بوده است.رفتارهایی که هم‌اکنون دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان استان را هم در برگرفته و دیر یا زود مدیران دستگاه‌ها را مجاب به تغییرات خواهد کرد.

ربیعیان سرپرست روابط عمومی شرکت گاز شد

طي حكمي احمد ربيعيان به عنوان سرپرست روابط عمومي شركت گاز استان همدان منصوب شد.

در اين حكم كه به همدان‌پيام ارسال شده، آمده ‌است: «احتراماً با عنايت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان سرپرست روابط عمومي شركت گاز استان همدان منصوب مي‌گرديد. اميد است با اتكال به خداوند متعال و همفكري و مشاركت‌ همكاران محترم و ساير واحدهاي شركت و تلاش‌هاي مؤثر در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي و اطلاع‌رساني و نيز تعامل با ساير مراكز فرهنگي و اصحاب رسانه، در انعكاس فعاليت‌ها و خدمات گازرساني به مشتركين عزيز و نيز استقرار مؤثر و اجراي طرح تكريم ارباب‌رجوع موفق و مؤيد باشيد.

با اغتنام فرصت، بدينوسيله از زحمات برادر گرامي جناب آقاي سيد حسن صالحي در طول مدت تصدي سمت مذكور تشكر و قدرداني مي‌گردد».


ورود فاضلاب روستاها به سداکباتان


مهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سیستم لوله کشی شبکه آبرسانی کلان شهر همدان یک سیستم فرسوده است.

حسین عرفانی درکارگاه ایمنی آب شرب همدان بابیان اینکه توسعه سلامت محور بوده و سلامت بدون آب محقق شدنی نیست، اظهار داشت: خشک سالی مشکل اساسی در کشور بوده و ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف بهینه آب در کشور ضعیف است، افزود: مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی مناسب نبوده و شاهد بد مصرف شدن آب در کشور هستیم به طوری که سفره های آب زیر زمینی با چالش روبرو شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در حفظ منابع آب باید به فکر نسل آینده نیز باشیم، بیان کرد: امیدواریم در این کارگاه دو روزه برنامه راهبردی و منسجمی در بحث ایمنی آب همدان ارائه شود.

همدان در سال ۹۲ با چالش نیترات آب مواجه بود

عرفانی در ادامه سخنانش گزارشی از وضعیت آب استان همدان در سال های ۹۲ و ۹۳ بیان و عنوان کرد: همدان در سال ۹۲ با چالش نیترات آب مواجه بود چراکه آب شرب شهر همدان از رودخانه های بالادست سد اکباتان و عباس آباد و رودخانه های خاکو و شمس آباد تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده درست از منابع در ماندگاری و حفظ آن تاثیرگذار است، بیان داشت: به غیر از اسد آباد و فامنین نقاط روستایی با چالش نیترات روبرو بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه اظهار کرد: درصد قابل توجهی از هزار و ۷۵۲ روستای استان همدان در فصول گرم فاقد منابع آب آشامیدنی هستند و با تانکر آبرسانی می شوند که این موضوع در ایمنی آب تاثیر گذار بوده و خطرناک است.

عرفانی با بیان اینکه آب اکثر نقاط استان همدان با کمبود فلوراید روبرواست، بیان داشت: ۹۹ درصد خانوارهای روستایی استان همدان به آب آشامیدنی دسترسی دارند که دسترسی به آب آشامیدنی با شاخص آب سالم معانی متفاوتی دارد.

هنوز تعدادی از روستاها تحت پوشش شرکت آبفار نیستند

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد خانوارهای روستایی استان از شبکه عمومی آب آشامیدنی برخوردارند، افزود: اما اینکه چند درصد آب سالم آشامیدنی دارند قابل بحث است چراکه هنوز تعدادی از روستاها تحت پوشش شرکت آبفار نیستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درصد نمونه آب آشامیدنی استان که از نظر باکترولوژیک مطلوب بوده را ۹۹ درصد در قسمت شهری و ۹۲ درصد در بخش روستایی عنوان کرد و ادامه داد: آزمایشگاه منطقه ای غرب کشور در بحث آب و فاضلاب با مجهزترین دستگاه ها در همدان راه اندازی شده است.

عرفانی با بیان اینکه نمونه آب آشامیدنی سالم از نظر شیمیایی در حوزه شهری ۹۷درصد و در حوزه روستایی ۹۲درصد اعلام شده است، بیان داشت: سال گذشته ۱۹۵ هزار و ۳۷۴ مورد کلرسنجی انجام شده که ۱۵۸هزار و ۱۵۲ مورد مطلوب بوده و موارد صفر ۲۸ هزار و ۳۸۹ مورد بوده و سایر موارد نیز هشت هزار و ۸۲۳ مورد اعلام شده که کلر زیاد و یا کم داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عوامل عمده تهدید کننده سلامت آب شرب همدان اشاره داشت و گفت: استفاده بی رویه از سموم کشاورزی در همدان و شهر بهار که دو بار در سال کشت می کنند از جمله عوامل تهدید کننده آب شرب است.

متاسفانه فاضلاب بسیاری از روستاهای بالا دست وارد سد اکباتان می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ورود فاضلاب و پسآب باغ ها، ویلا ها و اماکن عمومی مستقر در مسیر عباس آباد و گنجنامه و رودخانه عباس آباد را از دیگر عوامل تهدید کننده عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه فاضلاب بسیاری از روستاهای بالا دست وارد سد اکباتان می شود که باید هر چه سریعتر برای آن اقدام کرد.

عرفانی ورود فاضلاب صنعتی کارگاه ها و صنایع فاقد سیستم تصفیه به منابع آب زیر زمینی شهرستان همدان را نیز از عوامل موثر بر ایمنی آب آشامیدنی دانست و افزود: کمبود شدید منابع آب و افت فشار در شبکه از دیگر عوامل تهدید کننده بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سیستم لوله کشی شبکه آبرسانی کلان شهر همدان یک سیستم فرسوده است، عنوان کرد: شرکت آبفا با توجه به توان مالی خود سالانه ۱۵ کیلومتر از این شبکه را اصلاح می کند که با این روند اتمام آن سال ها به طول می انجامد که این موضوع نیازمند توجه است.

عرفانی با بیان اینکه در برخی از مناطق شهری همدان نقشه منسجمی وجود ندارد، بیان داشت: باید یک نقشه به روز برای اصلاح شبکه آبرسانی همدان تعیین شود.


لاریجانی سخنران ویژه همایش میرسیدعلی

فارس - معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه مراسم افتتاحیه همایش میرسید علی همدانی است.

محمدابراهیم الهی‌تبار درجلسه ستادبرگزاری همایش میرسیدعلی همدانی اظهار کرد: افتتاحیه این همایش چهارشنبه 20 آبان ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا در سالن همایش استانداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از افتتاحیه همایش، پارک نواری در بلوار ارم در مراسمی به نام میرسیدعلی نامگذاری می‌شود، بیان کرد: میهمانان همایش در این مراسم حضور دارند و از تندیس میرسید علی همدانی نیز در این پارک رونمایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: علی لاریجانی رئیس مجلس، سخنران ویژه مراسم افتتاحیه همایش میرسید علی همدانی است.

وی برنامه‌های روز دوم همایش را قرائت و خوانش مقالات برتر و انتخاب شده دانست و افزود: 70 نفر از روسای دانشگاه‌های کشور از طرف دانشگاه بوعلی برای حضور در مراسم دعوت شده‌اند.

الهی‌تبار تصریح کرد: از طرف دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد واحد همدان نیز اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها برای حضور در همایش دعوت شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: از برنامه‌های همایش میرسید علی همدانی نیز مستندسازی دقیق و کاملی انجام می‌شود و برای انعکاس همایش نیز با شبکه‌های ملی و بین‌المللی رایزنی شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز گفت: با 150 استاد برای تالیف مقاله به صورت سفارشی مکاتبه شد و در نهایت با رسیدن مقاله‌های سفارشی تعداد هشت مقاله انتخاب شد.

منصور غلامی با اشاره به ارسال بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه همایش میرسید علی همدانی اظهار کرد: تعداد 27 مقاله نیز در بخش فراخوان به صورت کامل به همراه چکیده 20 مقاله در قالب کتابی با حجم 400 صفحه به عنوان ماحصل همایش منتشر می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: 30 مقاله نیز از میهمانان و شخصیت‌های علمی خارجی به همایش ارسال شده است.


7هزار مشترک اسآبادی بدون تلفن

ایرنا - رییس مخابرات اسدآباد از قطع شدن تلفن ثابت هفت هزار مشترک در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد خطوط تلفن ثابت به علت بدهی قطع شده است

موسی کریمی نوریان با اشاره به وجود سی هزار مشترک تلفن ثابت در این شهرستان افزود: این تعداد مشترک بیش از ده میلیارد ریال به شرکت مخابرات بدهکار هستند و تاکنون برای پرداخت قبوض تلفن خود اقدام نکرده اند .

وی تصریح کرد: بیشتر قبض های مشترکان تلفن ثابت هر دوره با تاخیر پرداخت می شود و هم اکنون بیش از 90 درصد ادارات و سازمانهای دولتی به این اداره بدهکار هستند.

کریمی همچنین از ارجاع دو هزار پرونده مشترکان بدهکار برای وصول مطالبات به مراجع قضایی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این بیش از شش هزار اخطار برای تعیین تکلیف به مشترکان ارسال شده است.

رییس مخابرات اسدآباد میزان درآمد سالانه این شرکت را بین 15 تا 20 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هزینه های جاری و حفظ و نگهداری خطوط و شبکه ها بیشتر از درآمد مخابرات است به طوریکه امسال برای توسعه شبکه کابلی و نوسازی بیش از ده میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان اسدآباد 107 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.


بدهی 81میلیاردی مردم به برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 674 هزار و 137 مشترک برق در استان وجود دارد که بدهی معوق مشترکان بیش از 814 میلیارد و 331 میلیون ریال برآورد شده است.

حاجی‌رضا تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به شاخص بهره‌مندی شهروندان استان همدان از نعمت برق اظهار داشت: تمام شهرها و روستاهای استان همدان از خدمات برق‌‌رسانی بهره‌مند هستند و بر این اساس 100 درصد جمعیت استان از نعمت برق برخوردار است.

وی افزود: 674 هزار و 137 مشترک برق در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 555 هزار و 594 مورد مشترک خانگی، 11 هزار و 403 مورد مشترک کشاورزی، 4 هزار و 650 مورد مشترک صنعتی، 76 هزار و 524 مورد مشترک تجاری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه 25 هزار و 326 مشترک عمومی برق در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: در معابر استان همدان 640 مورد انشعاب برق توزیع شده است که روشنایی معابر را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره میزان مصرف برق توسط مشترکان استان همدان بیان کرد: بیشترین مصرف انرژی برق توسط مشترکان بخش کشاورزی با 48.64 درصد انجام می‌شود و این در حالی است که از نظر کمی در دومین سطح مشترکان برخوردار قرار دارند.

تیموری با بیان اینکه مشترکان خانگی سهم 30.23 درصدی در مصرف انرژی دارند، گفت: مشترکان صنعتی سهم 8.90 درصدی و مشترکان عمومی 7.29 درصدی در مصرف انرژی دارند و 4.91 درصد انرژی نیز در سایر مصارف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تا پایان نیمه نخست امسال شرکت برق استان همدان از مشترکان دریافت کننده خدمات 814 میلیارد و 331 میلیون و 971 هزار و 818 ریال طلب دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: بدهی معوق مشترکان خانگی بیش از 229 میلیارد و 212 میلیون ریال، مشترکان کشاورزی بیش از 196 میلیارد و 385 میلیون ریال، مشترکان صنعتی 36 میلیارد و 303 میلیون ریال برآورد شده است.


بررسی طرح تفکیکی 32 هکتاری تیپ قهرمان

همدان نیوز - رئيس كميسيون معماری، شهرسازي و فنی عمرانی شوراي اسلامي شهر همدان گفت:در راستای ساخت مساکن ارزان قیمت و تامین مسکن برای حافظان مرزهای جمهوری اسلامی ایران طرح تفکیکی 36 هکتاری تیپ سه زرهی پادگان شهید قهرمان در این کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، ابراهیم مولوی در جلسه كميسيون معماری، شهرسازي و فنی عمرانی شورا با بیان این مطلب افزود: اعضای شورا و شهرداری همدان در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید و در جهت خانه دار شدن حافظان امنیت و آسایش جامعه گام بر میدارند.

مولوی با اشاره به پیشنهاد تیپ سه زرهی شهید قهرمان مبنی بر اجرای طرح تفکیکی 36 هکتاری برای احداث مساکن ارزان قیمت برای جامعه هدف خود اظهار کرد : طرح پیشنهادی شامل 571 قطعه در مساحت حدود 126 هزار و 812 مترمربع است.

وی اضافه کرد: کاربریهای موردنظر برای اجرای طرح پیشنهادی تیپ سه زرهی شهید قهرمان شامل کاربریهای مسکونی ، مختلط ، تجاری ، آموزشی ، مذهی و فرهنگی ، فضای سبز ، تاسیسات ورزشی ، اداری و انتظامی ، پارکینگ ، حریم رودخانه و مسیل فضای سبز و معابر طراحی شده است که با احیاء و بازگشایی معبر 45 متری حد فاصل شهرک الوند و کوی منوچهری می توان قستی از ترافیک جاده کرمانشاه را به این معبر به عنوان محور جایگزین منتقل کرد.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ضمن اعلام موافقت اعضای کمیسیون جهت کلیات طرح تفکیکی 36 هکتاری پیشنهادی تیپ سه زرهی شهید قهرمان افزود : مقرر شد در جلسه ای با حضور مهندسین مشاور شایستگان طرح ، امیر فرماندهی تیپ و مسوولین مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، شهردار ، کارشناسان مربوطه توافقنامه ای تنظیم و در صحن شورا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

مولوی افزود: این طرح تفکیکی می تواند باعث رونق بخش مسکن در شهر همدان شده و برآیند تاثیر آن ارزان شدن قسمتی از املاک شهر و رونق اقتصادی خواهد بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد : اجرای طرح پیشنهادی تفکیکی 36 هکتاری می تواند زمینه خوبی برای شهرک سازی و ساماندهی حاشیه شهر موثر باشد.

حمیدرضا طبی مسرور با بیان اینکه انجام تفکیکی 36 هکتاری یکی از بزرگترین تفکیکی های دور چهارم شورای اسلامی شهر همدان خواهد بود اضافه کرد : لازم است در اجرای این طرح هماهنگی هایی با شرکت های خدمات رسان از جمله آبفا، برق، مخابرات و... نیز صورت پذیرد.


هشدارهواشناسی به مردم

همدان پرس - در این مدت دما به طور محسوسی بین سه تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در اواخر هفته احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود | اسدآباد با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین نقطه استان و نهاوند با 26 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه ها، رعد و برق، وزش باد شدید، اختلال در محورهای مواصلاتی و کاهش دید در 24ساعت آینده در نقاط مختلف این استان هشدار داد.

نادر پیرتاج افزود: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری به تدریج ابری، در برخی از نقاط بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به این منظور هواشناسی استان همدان اخطاریه ای صادر کرد که در آن به دلیل شدت بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی شده است.

پیرتاج با بیان اینکه تا اواخر هفته بارش های خوبی برای استان همدان پیش بینی می شود ادامه داد: در این مدت دما به طور محسوسی بین سه تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در اواخر هفته احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

وی افزود: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 9 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 24 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

پیرتاج گفت: اسدآباد با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین نقطه استان و نهاوند با 26 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته پیش بینی شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوههای مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندیهای زیاد به شدت متغیر است این استان زمستانهای سرد، پر برف و باران و تابستانهای معتدل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار