با انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین دو بندر شهید رجایی ایران و لائم چابانگ تایلند، زمینه های آموزش دریانوردان، خدمات IT، تردد کشتی ها و جابجایی کالا و سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی در پس کرانه های دو بندر فراهم می شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 28 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر، ابراهیم ایدنی در جریان بازدید هیاتی 3 نفره از رایزنان و مسئولان بندر لائم چابانگ تایلند از ظرفیتهای بندر شهید رجایی افزود: هم اکنون ظرفیت بندر شهید رجایی 90 میلیون تن در سال است که از 70 میلیون این ظرفیت استفاده می شود و ظرفیت خالی ترانزیت در بندر وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: با استفاده کشورهای جنوب شرق آسیا از بندر شهید رجایی و کریدور شمال - جنوب، 40 درصد در مدت زمان رسیدن کالا و 30 درصد در هزینه باربری صرفه جویی می شود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: قرار است ترانزیت مواد خام کشورهای آسیای میانه به تایلند و فرآورده های تولیدی تایلند به اروپا از بندر شهید رجایی انجام شود.
 
این مقام مسئول گفت: اشتغال زایی و درآمد زایی و فعالیت بخشیدن به ظرفیت های بالقوه در بندر شهید رجایی می تواند فعالیت های کانتینری این بندر را از 3 میلیون کانتینر در سال افزایش دهد.
 
"پوم سانگ هام" رایزن اقتصادی سفارت تایلند، "بل تی جی" معاون بندری بندر لائم چابانگ و خانم " الای پیکام" افسر فنی بنادر و دریانوردی تایلند اعضای این هیات تجاری بودند.
 
رایزن اقتصادی سفارت تایلند در این بازدید گفت: گسترش تجارت دریایی در زمینه برنج، چوب و مصنوعات پلاستیکی و سرمایه گزاری در ساخت مراکز با ارزش افزوده کالا در بندر شهید رجایی از اولویت برنامه های هیات تایلندی در سفر به این بندراست.
 
"پوم سانگ هام" افزود: بندر لائم چابانگ تایلند با 6 میلیون تی ای یو ظرفیت کانتینری در سال بیست و یکمین بندر تجاری دنیا است که با امضای قرارداد خواهر خواندگی با بندر شهید رجایی ظرفیت تجاری هر دو بندر افزایش می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار