رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گفت: در بودجه سال آینده برای تملک باغات کن 500 میلایرد تومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ 09 March 2015
به گزارش فارس، علیرضا دبیر اظهار داشت: در تبصره‌های بودجه سال 94 شهرداری تهران شورای شهر 500 میلیارد تومان برای تملک باغات کن اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا 30 میلیارد تومان نیز برای معاونت خدمات شهری و در خصوص تملک باغات خاص در مناطق اختصاص یافته است.

دبیر درباره بازپرداخت وام‌ها نیز اظهار داشت: 330 میلیارد تومان در راستای بازپرداخت وام مترو، 600 میلیارد تومان برای بازپرداخت سایر وام‌ها و برای بازپرداخت سود مشارکت نوسازی نیز 160 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای بازپرداخت فاینانس اتوبان امام علی و تونل نیایش نیز 800 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

دبیر در ادامه بازپرداخت وام‌ها اظهار داشت: برای بازپرداخت وام اتوبوس دو کابین نیز 600 میلیارد تومان نیز اختصاص یافته و سرجمع نیز 1950 میلیارد تومان برای باز پرداخت وام‌ها اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر افزود: در تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز 3000 میلیارد تومان به شهرداری اجازه داده‌ایم تا برای بازپرداخت وام‌ها اقدام کند.

دبیر با بیان اینکه بودجه امسال نسبت به سالیان گذشته شفاف‌تر شده است گفت: سررسید وام‌های امسال مشخص بوده است ولی برای سال بعد مشخص نیست.

وی ادامه داد: در تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز 2 هزار میلیارد یورو برای فاینانس اختصاص داده.

دبیر درباره پرداخت دیون پیمانکاران تملک‌ها و بیمه و مالیات سر جمع 1430 میلیارد تومان در بودجه سال آینده دیده شده است که در مجموع 240 درصد در بازپرداخت وام‌ها و دیون رشد داشته‌ایم.

وی درباره بدهکاری شهرداری تهران افزود: این که شهرداری چه مقدار بدهکار است هنوز مشخص نشده ولی تا پایان برج 8 سال جاری مناطق و معاونت‌ها به پیمانکاران حدود 2200 میلیارد تومان بدهکار هستند.

* قیمت قبور بهشت‌ زهرا (س) ساماندهی شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر  خبر داد: با کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برای ساماندهی قیمت‌های قبور بهشت زهرا (س) جلسات متعددی برگزار شده که 6 ماه به طول انجامید و آماده هستیم در صحن علنی مجلس این طرح را مطرح کنیم. کلا مصوبه قبلی قیمت قبور در بهشت‌ زهرا (س) ساماندهی شد.

وی گفت: در بودجه سال آینده شهرداری تهران 20 میلیارد تومان وام برای خانه‌دار شدن کارمندان و کارگران شهرداری تهران اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده تهران نسبت به سال گذشته حدود 9 درصد رشد داشته است گفت: بودجه امسال علیرغم تمام کمبودهای منابعی که داشته‌ایم از تمام بخش‌ها کم شده است ولی چون اولویت اصلی شهر مترو است به بخش مترو اضافه ‌کرده‌ایم.

دبیر در پاسخ بر پرسشی مبنی بر این که چه اقدامی برای کیفیت اتوبوس‌ها صورت گرفته تا شاهد تلفات در این زمینه نباشیم گفت: اتوبوس‌های داخلی حتما باید کیفیت و استاندارد لازم را داشته باشند و اتوبوس‌های دو کابین فعلی نیز برای کشور چنین نیست بلکه در چین مونتاژ می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گفت: فروش تراکم نیز در سال آینده پایین می‌اید و این موضوع باعث نمی‌شود که شهرداری به درآمدهای لازم نرسد بلکه 1000 میلیارد تومان نسبت به برنامه فروش تراکم مجاز را کم کرده‌ایم و در برنامه 5 ساله توسعه نیز همین منوال بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بیان داشت: بدهی دولت به شهرداری تهران به 3 صورت عنوان شده است در ابتدا 12 هزار میلیارد تومان بود سپس بر اساس بودجه مصوب مجلس 9 هزار میلیارد تومان شد و در صحن شورای اسلامی شهر تهران بدهی دولت به شهرداری تهران نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان مصوب شد که در بودجه سنواتی دولت باید دیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار