مدیر کل امور عشایری ایلام:
راه های ارتباطی عشایر بر اثر وقوع سیل روزهای گذشته یا بطور کامل تخریب شده و یا آسیب جدی دیده اند بنابراین امکان برقراری ارتباط و خدمات رسانی به عشایر نیست.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 30 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل امور عشایری ایلام با اشاره به تخریب و آسیب دیدگی همه راه های عشایری استان گفت: راه های ارتباطی عشایر بر اثر وقوع سیل روزهای گذشته یا بطور کامل تخریب شده و یا آسیب جدی دیده اند بنابراین امکان برقراری ارتباط و خدمات رسانی به عشایر نیست.

علی سلیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور و استقرار عشایر استان های مختلف در مناطق قشلاقی ایلام اظهار کرد: سیل دو روز گذشته خسارت زیادی به جامعه عشایری از جمله احشام، سیاه چادر، آذوقه زمستانی و وسایل زندگی آنها وارد کرده است.
وی با بیان اینکه امکان دسترسی و کمک به خسارت زدگان به علت تخریب و آسیب راه های عشایری مقدور نیست، یادآور شد: بی شک میزان خسارت های وارده به عشایر خیلی زیاد است و برآورد آن نیاز به زمان دارد.
سلیمی تاکید کرد: امور عشایری به تنهایی قادر به ارایه خدمات به جامعه عشایری نیست و به علت مسدود بودن راه های دسترسی عشایری، نیاز جدی و مبرم به کمک دیگر دستگاه های اجرایی استان داریم.
وی افزود: بر اساس آیین نامه ابلاغی دولت همه دستگاه های اجرایی موظف به مشارکت در کمک رسانی به عشایر هستند بنابراین دستگاه های استان باید در امر کمک رسانی به عشایر آسیب دیده از سیل روزهای اخیر با این اداره کل همکاری کنند.
میزان بارش باران در شهر ایلام با توجه به بارندگی های شب گذشته در 72 ساعت گذشته به 324 میلی متر رسیده است.
به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام روز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل بود، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده است.
در حال حاضر شبکه آب شرب 50 درصد مناطق شهر ایلام قطع است و آبرسانی به صورت سیار انجام می شود که علت قطع شبکه آب شرب این مناطق گل آلود شدن آب سد ایلام و چشمه گل گل به عنوان منابع تامین آب شرب شهر ایلام اعلام شده است.
که البته با تلاش ماموران شرکت آب و فاضلاب استان آب 90 درصد مناطق فاقد آب تا ساعتی دیگر وارد مدار و آب دیگر مناطق نیز با تانکرهای سیار تامین می شود.
مدیرکل امور عشایری ایلام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تلف شدن 35 راس دام و آسیب و خسارت ناشی از سیل به هفت خانوار عشایری استان خبر داده بود.
جامعه عشایری استان ایلام 9 هزار و 736 خانوار با جمیعیت حدود 60 هزار نفر است که یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک نیز همراه دارند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار