مدیر گمرک استان همدان از صادرات 82 میلیون دلاری کالا در هفت ماهه امسال از گمرک همدان خبر داد و گفت: تاکنون واردات خودرو از گمرک همدان انجام نشده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 31 October 2015
مدیر گمرک استان همدان از صادرات 82 میلیون دلاری کالا در هفت ماهه امسال از گمرک همدان خبر داد و گفت: تاکنون واردات خودرو از گمرک همدان انجام نشده است.

به گزارش تسنیم؛جمال خشوعی اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه 82 میلیون دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده و همچنین در این مدت 30 میلیون دلار کالا وارد شده است.

وی تراز تجاری استان همدان را مثبت دانست و گفت: گمرک همدان نسبت به گمرکات هم‌تراز رشد بسیار خوبی داشته و به‌دنبال این هستیم تا جایگاه گمرک همدان را تقویت کنیم.

مدیر گمرک همدان با اعلام اینکه گمرک همدان در زمینه درآمد گمرکی در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه 25 درصد کاهش صادرات را در ماه هفتم از سال به 2 درصد افزایش تبدیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه گمرک همدان با رفع تحریم‌ها برای رونق صادرات کالا خیز بلندی برداشته است، تصریح کرد: توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید به صورت عملیاتی در این راستا تلاش کنیم.

خشوعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تلاش بسیاری برای کسب مجوزهای صادرات برخی کالاها را دریافت کنیم، بیان کرد: با توجه به اینکه استان همدان در زمینه کشاورزی فعال است، مجوز صادرات بذر و نهال دریافت شده است.

وی از کسب مجوز صادرات پسته از گمرک همدان خبر داد و گفت: استان مرکزی میزان بالایی محصول پسته کشت کرده و با توجه به اینکه گمرک این استان مجوز صادرات پسته را ندارد، پیش‌بینی می‌شود صادرات پسته استان مرکزی از گمرک همدان انجام شود.

مدیر گمرک همدان عنوان کرد: همچنین با تلاش بسیار موفق به گرفتن مجوز واردات خودرو از گمرک همدان شده‌ایم چراکه این مجوز به هر گمرکی داده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: رتبه گمرک همدان در 3 ماهه آخر سال سال گذشته 48 بوده که با تلاش بسیار موفق شدیم، در 3 ماهه نخست امسال رتبه گمرک همدان را به 43 برسانیم.

مدیر گمرک همدان با بیان اینکه وضعیت گمرک همدان در مقایسه با سال‌های قبل تغییرات جدی داشته است، تصریح کرد: انتظار داریم در سه ماهه دوم امسال رتبه بهتری را کسب کنیم که البته هنوز ابلاغ نشده و تا پایان آبان ماه اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار