مدیر پروژه مجموعه تفریحی گردشگری چنارراهدار منطقه 9 شهرداری شیراز گفت: فاز نخست این مجموعه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 31 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا خادم‌زاده در حاشیه بازدید از پروژه چنارراهدار اظهار کرد: مجموعه تفریحی گردشگری چنارراهدار شامل تعدادی پروژه است که به‌ صورت مستقل اجرا می‌شود و در نهایت زنجیروار به یکدیگر متصل و با محوریت طرح ساماندهی، اصلاح مسیر رودخانه به طول تقریبی 12 کیلومتر از بند انحرافی آغاز و به روستای سلطان‌آباد ختم می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌های بایر و کم‌‌برخوردار در مجاور رودخانه چنارراهدار به نقاط پربرخوردار تبدیل شده است؛ چراکه به‌ منظور استفاده گردشگران و شهروندان خدمات قابل‌ توجهی در این منطقه ارائه می‌شود.

مدیر پروژه مجموعه تفریحی گردشگری چنارراهدار تصریح کرد: احداث پارک ساحلی به مساحت یک هکتار در ضلع جنوبی این رودخانه با هزینه‌ای افزون‌ بر 2.5 میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، 50 هزار مترمکعب حجم عملیات خاکی، 10 هزار مترمکعب حجم عملیات بنایی با سنگ و پنج هزار مترمربع سنگ‌فرش کف از دیگر فعالیت‌های شهرداری برای تسریع در بهره‌داری از این مجموعه است.

خادم‌زاده اضافه کرد: احداث پارک غربی به مساحت 8 هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی 50 درصد با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن و نیز استفاده از انرژی پاک خورشیدی با هزینه‌ای بالغ‌ بر 1.8 میلیارد تومان نیز در این مجموعه اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث شیب‌شکن، دریاچه مصنوعی و اکوتوریسم برای ایجاد دید بصری مطلوب بهره‌برداران از پارک‌های مجاور با اعتباری افزون‌ بر 1.3 میلیارد تومان و همچنین ساختمان اداری در ضلع جنوبی در دو طبقه به مساحت 450 مترمربع با 95 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در طول این مسیر اجرا می‌شود.

مدیر پروژه مجموعه تفریحی گردشگری چنارراهدار شیراز ادامه داد: احداث نمازخانه و مجموعه فرهنگی در دو طبقه به مساحت تقریبی 550 مترمربع با 40 درصد پیشرفت فیزیکی شامل وضوخانه، دارالقرآن، قرائتخانه و نیز ایجاد دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت برای کاربران مطالب مذهبی از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این مجموعه عملیاتی شده است.

خادم‌زاده گفت: عملیات لوله‌گذاری بتونی به طول تقریبی 250 متر با هدف انتقال آب از دریاچه بند انحرافی به کانال آبی‌ برای مشروب کردن باغات در طول مسیر رودخانه چنارراهدار طراحی و اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار