راستی اینگونه اقشار جامعه که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات رسانی به مردم و همشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده‌دار هستند
کد خبر: ۱۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 01 November 2015
اگر به ایستگاه تاکسی های خط ترمینال و دادگستری شهر دهدشت سری بزنید با انبوهی از تاکسی هایی مواجه می شوید که به نوبت منتظر سوار کردن مسافران هستند.بقیه ی خطوط هم تقریبا همین حال روز را دارد. از طرف دیگر مسافر کش های شخصی هم برای خود و بدون هماهنگی و مدیریت خاصی مشغول مسافرکشی هستند.موضوعی که داد رانندگاه تاکسی را درآورده است .حال تاکسیداران خط ترمینال و دادگستری شهر دهدشت با انتشار مطلبی از بی‌نظمی و مزاحمت‌های خودروهای شخصی گلایه کردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه این یادداشت آورده شده است:

*****
بالاخره بعد از سالها نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی خط ترمینال -دادگستری شهر دهدشت در مورد بی‌نظمی‌ها و مسافر کشی‌های شخصی خط چرام-دهدشت انتظار به سر رسید.
براستی اینگونه اقشار جامعه که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات رسانی به مردم و همشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده‌دار هستند.
حضور مسافر کش‌های شخصی در خیابان‌های شهر دهدشت شانه به شانه تاکسی‌های نارنجی و زرد که در حال فعالیت هستند و بی‌نظمی‌های مکرر در مرکز شهر و جلوی فرمانداری هم حکایتی شده، البته بهتر است بگوییم ماراتن نفس‌گیر تاکسی‌ها و اتومبیل‌های شخصی داستان این روزهای خیابان‌هاست.
‌‌یکی از مشکلات مهم شهر دهدشت ناوگان حمل ونقل درون شهری است. زیرا فعالیت های تاکسیرانی این شهر با دیگر شهرهای کشور و حتی استان متفاوت است.
بی برنامگی‌هایی که درشهر دهدشت دیده می‌شود که شاید در هیچ یک از نقاط کشور دیده نمی شود. دهدشت جز شهرهایی است که تعداد تاکسی در آن بسیار زیاد است.
این سوال همچنان باقی است که مسئول ساماندهی این خودروها کدام سازمان است؟ و چه سازمان و نهادی مسولیت نظارت بر آنها را دارد؟
گویا این موضوع ازلیست مطالبات تاکسی داران خارج شده و به همه ی رانندگان تاکسی در دهدشت تفهیم شده که مخالفت با حضور شخصی ها فقط منجر به توهین و باعث خستگی مفرط آنها می شود.
تاسف بار تر اینکه مراجع بالاتر اعم از فرمانداری و شهرداری و اتحادیه تاکسیرانی شهر دهدشت هم علیرغم تماس‌های مکرر مردم و رانندگان تاکسی و شکایت از این همه بی‌نظمی و بی‌عدالتی در حق تاکسی داران فقط با ادای کلمه به روی چشم بدون پیگیری مساله را از سر خود باز می کنند.
حاصل این بی توجهی‌ها توقف بلند مدت تاکسی‌های مجوزدار در صف نوبت در ایستگاه تاکسی و ایجاد صف‌های مکرر از وسط خیابان تا لاین مخالف ایستگاه توسط خودروهای شخصی است.
مردم شهردهدشت هم برای اینکه چند قدم به خود زحمت ندهند و به ایستگاه تاکسی نیایند سوار شدن بر خودروهای بدون مجوز را ترجیح می دهند و اینگونه نظم و امنیت شهر و خودشان را به مخاطره می اندازند.
جولان مسافربرهای شخصی غیرمجاز در سطح شهر هم از نظر امنیتی مشکل ساز هستند و هم تابع شرایط خاصی برای نرخ گذاری کرایه نیستند. واین موضوع باعث نارضایتی شدید مردم شده است رانندگان تاکسی به عنوان قشری زحمتکش وفعال هستند و حضور این قشر برای جامه باتوجه به خدمت رسانی بسیار حیاتی وضروری است.
رانندگان تاکسی با پرداخت هزینه‌های مختلف و به امید کسب روزی حلال وارد این حرفه شده اند و جابه جایی مسافر در شهرها حق مسلم آنان است.
براستی اینگونه اقشار جامعه که به صورت شبانه روزی در حال خدمات‌رسانی به مردم و همشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده دار هستند.
در این بین جا دارد از طرف مجموعه رانندگان تاکسی خط ترمینال- دادگستری شهر دهدشت، عدم همکاری نهادهای مختلف شهرستان را اعلام نموده و در این بین از خدمات و همکاری‌ها و شایستگی‌های جناب سرگرد اقبالی، ریاست راهنمایی و رانندگی شهر دهدشت تقدیر وتشکر نموده که در این مدت کم خدمت ایشان در این شهر بی سر وسامان نهایت همکاری را داشته اند و با برخورد قاطعانه و منسجم خویش و مجموعه همکاران سازماندهی منظمی در این مدت بوجود آوردند و امیدواریم که این مسئول محترم در ادامه خدمت خویش موفق وموید باشند.
جناب سرگرد اقبالی ، ریاست محترم راهنمایی و رانندگی شهر دهدشت در دیدار با عده ای از نمایندگان رانندگان تاکسی شهر دهدشت با تاکید بر ساماندهی خودروهای غیرمجاز مسافرکش که در شهر دهدشت و خارج از سیستم تاکسیرانی فعالیت می‌کنند، گفت: خودروهای شخصی مسافرکش باعث بی نظمی در شهر می شوند و این خودروها با توقف وحمل مسافر غیر مجاز باعث به وجود آمدن اشکالاتی در سیستم ترافیکی شهر شده اند و ساماندهی آنها یکی از درخواست های جدی مردم و رانندگان تاکسی های درون شهری از پلیس بوده است و بنابراین این کار با جدیت از طرف راهنمایی و رانندگی شهر دهدشت دنبال خواهد شد.

از طرف تاکسیداران خط ترمینال و دادگستری شهر دهدشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار