شهردار شهر مرزی ربط سردشت با ارسال نامه ای رسمی از سوی شهردار شهر هیروشیمای ژاپن به عضویت سازمان بین المللی شهرداران صلح جهان درآمد
کد خبر: ۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 10 March 2015

به گزارش خبرنگار ایرنا، کازومی ماتسوئی شهردار شهر هیروشیمای ژاپن و رییس سازمان بین المللی شهرداران صلح جهان در این نامه خطاب به کامل رسولی شهردار ربط آورده است: انتظار داریم به عنوان شهردار شهر ربط به فعالیت هایی در زمینه صلح بپردازید و منتظر مشارکت شما در فعالیت های شهرداران صلح از جمله کمپین چشم انداز 2020 هستیم و ما به کمک شما برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و عاری از سلاح های اتمی نیازمندیم.

شهردار ربط روز دوشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری های انجام شده و با همکاری موزه صلح تهران، این شهرداری به عضویت رسمی در سازمان بین المللی شهرداران صلح درآمده است.

کامل رسولی افزود: شهر مرزی ربط در طول دوران جنگ تحمیلی 72 بار مورد حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و علاوه بر تخریب زیرساخت های اقتصادی این شهر، بیش از یک پنجم از ساکنان آن نیز به شهادت رسیدند و هزاران نفر نیز آواره شدند.

وی اضافه کرد: هنوز هم آثار این جنگ در چهره این شهر نمایان است به طوری که در سال جاری دو بمب عمل نکرده در مناطق مختلف این شهر هنگام حفاری ها پیدا شده است.

شهردار ربط اظهار کرد: انتخاب شدن این شهر به عنوان یکی از شهرهای جهان که در آن مردم بی گناه مورد حملات هوایی کشوری بیگانه قرار گرفته اند، سند دیگری بر مظلومیت ملت ایران در طول دوران جنگ تحمیلی بوده و ابعاد گسترده این جنگ را آشکارتر می کند.

رسولی افزود: هر چند سال یک بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می آیند تا برای تحقق اهداف آن شامل پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب، تلاش برای ریشه کنی سلاحهای کشتار، تقویت روابط فرهنگی و صلح طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو و گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت در جهان هم فکری و هماهنگی کنند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون شش هزار و 430 شهر از 160 کشور جهان عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح هستند.

دبیرخانه اصلی این سازمان که در سال 1982 میلادی تاسیس شده در شهر هیروشیمای ژاپن و دبیرخانه اروپایی آن نیز در شهر ایپر بلژیک است.

دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان نیز از سال 1387 به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران فعال شده که اعضای آن جمعی از جانبازان شیمیایی هستند که داوطلبانه در این زمینه فعالیت می کنند.

شهر ربط با 20 هزار جمعیت در 15 کیلومتری شمال شهرستان سردشت و در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار