رییس میراث فرهنگی دره شهر:
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر در شرق استان ایلام گفت: بناهای تاریخی این شهرستان که در سیل هفته گذشته آسیب دیده است، نیازمند مرمت فوری هستند.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 03 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر در شرق استان ایلام گفت: بناهای تاریخی این شهرستان که در سیل هفته گذشته آسیب دیده است، نیازمند مرمت فوری هستند.
ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گزارش داد، سید مجتبی فرهادی افزود: در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب به برخی از آثار و بناهای تاریخی این شهرستان آسیب های جدی وارد شده است.
وی ادامه داد: دیوارها و برج و باروی قلعه میرغلام و پوراشرف خسارت های زیادی دیده است که باید در سریع ترین زمان به منظور پیشگیری از خسارت های بعدی، مرمت و بازسازی شود.
وی شهر تاریخی سیمره را از دیگر آثار تاریخی این شهرستان عنوان کرد که دچار خسارت شده است و اظهار کرد: این اثر تاریخی ارزش جهانی دارد و در فهرست موقت ثبت در میراث بشری قرار دارد.
رییس میراث فرهنگی دره شهر گفت: دو گروه کارشناسی در حال بررسی و برآورد خسارت وارد شده به آثار تاریخی این شهرستان است که گزارش تکمیلی آن در اختیار ستاد بحران استانداری ایلام قرار می گیرد.
شهرستان دره شهر با 140 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی قطب گردشگری استان ایلام محسوب می شود.
بر پایه برآوردهای نخستین، در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در ایلام، در مجموع 45 میلیارد ریال خسارت به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری استان وارد شده است.
سیلاب ایلام همچنین چهار کشته بر جای گذاشت و به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار