کد خبر: ۱۲۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 03 November 2015

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز از اجرای طرح نیازسنجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم اهداف بلندمدت را دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن عزیزی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان از مهمترین برنامه‌هایی است که می‌تواند ما را به اهداف خود یاری دهد.

وی ادامه داد: در این راستا و بر اساس نیاز روستاییان این آموزش‌ها به روستاییان ارائه خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود بانوان روستایی بیشترین متقاضی حضور در این آموزش‌ها باشند.

عزیزی افزود: با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان می‌توانیم در اشتغالزایی و ارتقای منابع مالی روستاییان نیز گام‌های موثری را برداریم.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری المپیاد کشوری فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: استان البرز برای چندمین بار میزبان برگزاری این المپیاد خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز تأکید کرد: از دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون رتبه بندی آموزشگاه‌های آزاد در این استان انجام شده است.

به گفته عزیزی رتبه‌بندی 170 آموزشگاه آزاد در استان البرز انجام شده است.

وی بیان داشت: در این راستا این رتبه بندی از میان 490 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

عزیزی اعلام کرد: یکی از دیگر از اقداماتی که برای آموزشگاه‌های آزاد در این استان انجام شده است برنامه‌ریزی برای معافیت پرداخت مالیات برای این گونه آموزشگاه‌ها است.

مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از پرداخت وام اشتغالزایی برای بانوان کارآفرین خبر داد و گفت: بانوان سرپرست خانوار کارآفرین می‌توانند از وام 5 تا 100 میلیون وام اشتغالزایی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این راستا تاکنون یک‌هزار نفر برای دریافت وام اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح‌های توسعه‌ای استان اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد و راه‌اندازی مرکز تخصصی صنایع غذایی، راه‌اندازی مرکز خدمات گردشگری و هتلداری البرز و اجرای طرح آموزش بازارمحور در حوزه پوشاک در مرکز اشتهارد از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا در استان البرز است.

عزیزی ایجاد 4 مرکز جوارکارگاهی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این استان عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود به نیازهای استان در حوزه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: تأمین و تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل و به روزرسانی تجهیزات آموزشی کارگاه‌ها و تأمین اعتبار لازم جهت بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی با توجه به قدمت مراکز از طرح‌های مورد نیاز این سازمان در البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار