مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری هشتمین جشنواره استانی شعر نبوی در پارسیان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 04 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: زندگی پر برکت پیامبر اسلام سرشار از رمز و رازهایی است که باید با زبان هنر و ادبیات ماندگار شود.
 
وی اضافه کرد: استان هرمزگان با تنوع مذهبی، قومی و نژادی یکی از استان‌های تأثیرگذار در کشور است که برگزاری جشنواره‌ شعر با محوریت پیامبر اسلام می‌تواند به همگرایی هرچه بیشتر کمک کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: سیاست اداره کل ارشاد در هرمزگان تمرکز زدایی از تولیدات فرهنگی و هنری است لذا هشتمین جشنواره استانی شعر نبوی به میزبانی شهرستان پارسیان برگزار می‌شود.
 
درویش‌نژاد در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت اعتبارات فرهنگی و هنری توزیع عادلانه جشنواره‌ها و سوگواره‌ها به مشارکت دیگر بخش‌های اجرایی استان منجر می‌شود و هزینه‌های برگزاری برنامه‌ها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 14 آذر عنوان کرد و گفت: در این دوره از جشنواره شاعران می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های سپید، غزل و ترانه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری و اعلام برگزیدگان این اتفاق خوب فرهنگی استان در شهرستان پارسیان رقم بخورد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: بیان زندگی و زوایای مختلف شخصیت پیامبر اسلام و تجلی روایات و احادیث پیامبر در جامعه اسلامی و نیز پرداختن به سیره آن حضرت به عنوان پیامبر مهر و رحمت از موضوعات اصلی و کلیدی جشنواره است که شاعران باید آن را در تولیدات خود لحاظ کنند.
 
درویش نژاد برگزاری موفقیت جشنواره نوری خوانی و دیگر برنامه‌های فرهنگی در پارسیان را دلیل واگذاری میزبانی هشتمین جشنواره شعر نبوی به پارسیان دانست و یادآور شد: شهرستان پارسیان با برخورداری از شاعران و اساتید قوی در حوزه شعر و ادبیات بویژه اشعار مذهبی می‌تواند این جشنواره را به نحو شایسته برگزار و پایه‌های شعر و شاعری خود را تقویت کند.
 
یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی دبیرخانه www.nabavi.sher@gmail.com  ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار