متخصص رادیوتراپی بیمارستان امام رضا ازافزایش سیرصعودی تعداد بیماران سرطانی درشش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 05 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، دکترمحمد محمدزاده درگفتگوباشگاه خبرنگار جوان تبریز گفت :11 هزارو598 نفرمبتلا به سرطان درسال جاری در اذربایجان شرقی به بخش رادیو تراپی بیمارستان امام رضا مستقر در مرکز درمانی شهید مدنی مراجعه کرده اند . 
وی از سرطان پروستات،معده،مری،روده،مثانه،سینه،دهان،سروگردن،حنجره،غده های مغزی به عنوان شایع ترین سرطانها درزنان ومردان ،نام برد که در کل دنیا آمارشان افزایش یافته است. 
به گفته این متخصص رادیوتراپی سرطان به عنوان یکی ازشایعترین علل مرگ ومیر است و عاقبت بیش از60درصد افراد مبتلا به سرطان به مرگ منجرمیشود.
دکترمحمدزاده افزود ::تحقیقات نشان میدهد بیشتر افراد از 25 سال به بالابه بیماری سرطان دچارمی شوند و این نشانگر آن است که شیوع بیماری سرطان به سنین جوانی نیز رسوخ کرده است.
دکترمحمدزاده با اشاره به تعداد مراجعان بیماران سرطانی به بخش رادیوتراپی مرکزدرمانی بیمارستان امام رضا در تبریزگفت: روزانه بیش از30نفر برای ویزیت و بیش از 130نفر برای درمان از نقاط مختلف اذربایجان شرقی به بخش رادیو تراپی بیمارستان امام رضا مراجعه میکنند.
وی یاداورشد: افراد مبتلا به سرطان با مصرف تغذیه مناسب مانندسبزیجات ومیوه جات،غذاهای دریایی، نان سبوس دار، وغیره میتوانند درمقابل دوز بالای داروها به خوبی تحمل کنند.
متخصص بخش رادیو تراپی مرکز درمانی امام رضا بااشاره به ویژگی گوشت قرمز افزودگفت:مبتلایان به بیماری سرطان باید از مصرف سرانه گوشت قرمز خوداری کنند.
این متخصص رادیو تراپی با اشاره به مراحل درمان سرطان گفت :رادیوتراپی به معنای استفاده ازاشعه ایکس برای مقابله باسلول های سرطانی است و برای مهار کردن سرطان وکنترل پیشرفت آن نیزاز پرتودرمانی استفاده می شود.
وی گفت: افراد مبتلا به سرطان برای معالجه چند جلسه وچند روزمتوالی برای جلوگیری از پیشرفت سرطان تحت درمان قرار میگیرند.
وی بابیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بیماران میتوانند ازخدمات درمانی رایگان استفاده کنند. به مشکلات تامین داروهای بیماران سرطانی اشاره کرد وافزود: داروهای بیماران سرطانی کمیاب است و فقط درمراکزی مانند هلال احمر، دانشکده داروسازی،بیمارستان شهید قاضی طباطبایی،سینا یافت می شود .برای خرید تجهیزات درمانی بیماران سرطانی به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :