نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان مازندران با آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه دیدار کردند.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 05 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، چهارشنبه‌شب نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان مازندران با آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌‌قضائیه دیدار کردند.

این دیدار در حالی در مجتمع اهل‌بیت (ع) شهرستان ساری با حضور آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران و ربیع‌فلاح استاندار مازندران برگزار شد که تعداد زیادی از اساتید دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و روحانیون حضور داشتند.

دبیر انجمن نخبگان مازندران در این مراسم موفقیت علمی هر جامعه را وابسته به روشن‌اندیشی نخبگان علمی آن جامعه دانست و اظهار کرد: هر چه روش تفکر هر جامعه ژرف‌اندیش‌تر باشد آن جامعه فعال‌تر و علمی‌تر است.

* ساماندهی یک‌هزار نخبه در انجمن نخبگان مازندران

حجت‌الاسلام عباس‌علی ابراهیمی با بیان اینکه بنیاد علمی نخبگان مازندران با هماهنگی و تلاش مسئولان علمی استان تشکیل شد، افزود: حدود یک‌هزار نفر از اساتید استان مازندران برای حضور در این انجمن شناسایی شدند که در 13 شاخه علمی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانشمندان، پروفسورها، دانشمندان قرآنی در این مجمع حضور دارند که می‌توانند برای پویایی استان تلاش کنند.

دبیر انجمن نخبگان مازندران بیان کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف استان در راستای اقتصاد مقاومتی و تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه نخبگان باید به معنی واقعی در جامعه شناسانده شوند، ادامه داد: باید به نخبه‌گرایی بیشتر از نخبه‌زدایی در استان توجه شود.

وی با اشاره به اینکه نخبگان نیازمند حمایت مالی و معنوی از سوی مسئولان هستند، اضافه کرد: باید در راستای سیاست‌های نظام و رهبری قدم برداریم تا دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

* نباید به دعوت‌نامه‌ کشورهای غربی دلخوش باشیم

پزشک بدون مرز مازندرانی در این جلسه نیز با اشاره به اینکه ما در عرصه علم و جهاد انسان‌های بزرگ و گمنامی داشتیم که امروز برخی از آن‌ها را با شهادت‌شان شناختیم، اظهار کرد: بسیاری از نخبگان علمی کشور برای ما هنوز گمنام هستند.

سید ناصر عمادی با بیان اینکه ما هنوز مانند دوران جنگ تحمیلی در کفه آزمون الهی قرار داریم، افزود: همه اساتید و نخبگان علمی باید دین خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار علم و عمل، تقوا داشته باشیم، ادامه داد: نباید تنها به دعوت‌نامه‌هایی که از آمریکا و کشورهای اروپایی برای ما ارسال می‌شود دلخوش باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: این چه ایده و اندیشه‌ای است که برخی از نخبگان با دریافت دعوت‌نامه‌هایی از کشورهای غربی به آنجا می‌روند و خوشحال هستند.

این مسئول تصریح کرد: سفارش شهدا در دوران جنگ تحمیلی این بود که نهضت حسینی هیچ‌گاه نباید فراموش شود و به خاطر همین مسئله بنده همه ساله در کشورهای آفریقایی برای درمان بیماران حضور پیدا می‌کنم.

* نام‌گذاری درمانگاهی به نام «علی‌ ابن موسی‌الرضا (ع)» در کشور بروندی

این پزشک بدون مرز با بیان اینکه فعالیت در راه خداوند بیشترین لذت را دارد، اضافه کرد: در کشور بروندی بیش از 40 روز حضور پیدا کردم و از وزیر بهداشت درخواست کردم نام یک درمانگاه با عنوان «علی‌ ابن موسی‌الرضا (ع)» نام‌گذاری شود که با این درخواست موافقت شد.

عمادی خواستار توجه به ماهیت و تعریف واقعی نخبگان مازندران از سوی مسئولان و استاندار شد و گفت: مسئولان در قبال نخبگان مسئولیت دارند و نخبگان نیازمند حمایت از دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی هستند.

* منطق نظام مبارزه با استکبار است

یک مدرس دانشگاه در دیدار نخبگان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مازندران با رئیس قوه‌‌قضائیه در مجتمع اهل‌بیت (ع) ساری منطق نظام جمهوری اسلامی ایران را مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا امسال بیشتر از سال‌های قبل در کشور طنین‌انداز شد.

سید علی سلیلی یادآور شد: مقام معظم رهبری سال 88 در مازندران فرمودند مازندران با دارا بودن دریا و جنگل نباید با مشکلات اقتصادی و اشتغال مواجه شود اما امروزه با مشکلات بسیاری از جمله بیکاری مواجه هستیم.

وی وجود مواهب طبیعی مانند دریا، ساحل و جنگل را فرصتی مناسب برای مسئولان استان و جوانان دانست و ادامه داد: 8 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در مازندران بیکار هستند که مسئولان می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

سلیلی با اشاره به وجود 470 هزار هکتار زمین زراعی در مازندران، گفت: وجود آب و هوای مناسب و اراضی کشاورزی حاصل‌خیز می‌تواند بخشی از معضل اشتغال استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه مازندران با وجود ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی نباید در این جایگاه باشد، تصریح کرد: مجتمع آبزی‌پروری در ساری در حال فعالیت است اما کمتر از پنج درصد آن استفاده می‌شود.

سلیلی با تاکید بر اینکه سنت‌های ما باید برای جوانان بازتعریف شود، ادامه داد: ما راهی جز بازتعریف سنت‌های خود برای جلوگیری از نفوذ استکبار در کشور نداریم.

* دستگاه فرهنگی مازندران یک انفعال تاریخی دارد

سلیلی با بیان اینکه دستگاه فرهنگی مازندران یک انفعال تاریخی دارد، افزود: بازخوانی و هویت مردم مازندران باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در روز 14 آبان با عنوان روز مازندران تنها به معرفی غذاهای محلی و لباس استان بسنده می‌شود در حالی‌ که باید به تاریخ و پیشینه مازندران توجه و به مردم معرفی شود.

سلیلی با بیان اینکه مازندران دارای بیشترین درصد ضریب نفوذ اینترنت در کشور است، افزود: این موضوع یک فرصت و تهدید برای ما محسوب می‌شود.

سلیلی با اشاره به اینکه امسال در مازندران 18 هزار ازدواج و 4 هزار طلاق ثبت شد، گفت: نرخ ازدواج 9.6 درصد و نرخ طلاق 2.3 درصد است که از این لحاظ مازندران در وضعیت مطلوبی نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار