رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر اظهار داشت: 60 تا 70 هزار نفر در کل کشور در حوزه طلا و جواهر و بخش های مربوط با این حوزه مشغول فعالیت هستند که به نظر می رسد این میزان بخش کوچکی از ظرفیت عظیم این بخش است.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 05 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، عباد اله محمد ولی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و نقره و سنگ های قیمتی ایران و رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در حاشیه اولین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر کیش اظهار داشت: 60 تا 70 هزار نفر در کل کشور در حوزه طلا و جواهر و بخش های مربوط با این حوزه مشغول فعالیت هستند که به نظر می رسد این میزان بخش کوچکی از ظرفیت عظیم این بخش است و می توان با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب و هدایت شده در این حوزه، میزان اشتغال در این بخش را تا 5 برابر افزایش داد.
 
وی با اشاره به گردش مالی سالانه 1200 میلیارد دلاری طلا و جواهر در دنیا، اظهار کرد: کشورهایی نظیر تایلند، چین، هنک کنگ، هند و ترکیه به تازگی در این بازار عظیم وارد سرمایه گذاری و فعالیت شده اند و نگاهی به بازارهای آنها نشان می دهد که این کشورها سهم قابل ملاحظه ای از این بازار را نصیب خود کرده اند ولی سهم ایران با انبوهی از معادن عظیم طلا و معادن بزرگ سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در بازار جهانی بسیار محدود است.
 
محمد ولی عنوان کرد: اگر تنها بتوانیم 5 درصد از این بازار عظیم جهانی را به ایران اختصاص دهیم می توان اشتغال عظیمی در این حوزه بوجود آورد و علاوه بر سهم قابل توجهی از اقتصاد ملی را نیز از این ناحیه منتفع کرد.
 
وی با اشاره به اشتغال 300 تا 400 هزار نفری حوزه طلا و جواهر در کشور ترکیه اظهار کرد: راه حل رسیدن به جایگاهی نظیر کشورهای همسایه، تغییر نگاهها به این بخش و ایجاد نگاه صنعتی به این حوزه است، اظهار داشت: برگزاری مستمر نمایشگاههای بین المللی و ایجاد پل ارتباطی مداوم میان بخش های دولتی و بخش خصوصی و جلب حمایت های دولت از این بخش می تواند گره گشای مشکلات فعالان صنف طلا و جواهر باشد.
 
 رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و نقره و سنگ های قیمتی ایران بیان داشت: برنامه ریزی مناسب برای دوران پساتحریم در این صنعت و تلاش برای صنعتی سازی این صنف در سراسر کشور می تواند ضمن احیای فعالیت های بیش از 10 هزار واحد تولیدی طلا و جواهر، امکان اشتغال زایی هر چه بیشتر در این حوزه را فراهم کند.
 
محمد ولی خاطر نشان کرد: یکی از کارکردهای اصلی برای رشد و رونق بخش طلا در کشور تخصصی سازی تصمیمات کلیدی در این حوزه است که تلاش کرده ایم تا در قالب انجمن صنفی طلا و جواهر، ایجاد کمیته های 5 گانه صادرات، مالیات، طراحان، نمایشگاه و استاندارد در دستور کار قرار گیرد و بر این اساس آثار و نتایج ایجاد این کمیته ها که متشکل از کارشناسان و فعالان این حوزه و متخصصین آگاه و مجرب بخش خصوصی و دولتی است را در آینده ای نزدیک در این بخش ها شاهد خواهیم بود.
 
وی ایجاد زبان مشترک میان صنف طلا و جواهر با دولت و گفتمان سازی در این حوزه به منظور رفع مشکلات این بخش را یکی از مهم ترین نیازهای این حوزه برشمرد و خواستار همگرایی میان فعالان این بخش برای عبور از مشکلات شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار