امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت:عناصری در داخل کشور تلاش می کنند مذاکره با آمریکا به بهانه توافق با برجام کلید را حل مشکلات و فرشته نجات کشور قلمداد کنند، آنها به تعبیر رهبر معظم انقلاب یا ساده لوح هستند یا مغرض.
کد خبر: ۱۲۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 06 November 2015

به گزارش تابناک ایلام ، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: راهپیمایی باشکوه و حماسی و شورانگیز ۱۳ آبان امسال در حالی برگزار شد که برخی در داخل کشور به دنبال این بودند که ضمن ایجاد تغییر در ماهیت برگزاری و در نهایت حذف دائمی مراسم این روز زمینه چینی کنند، روزی که یادآور مسائل مهم و تاریخ ساز در صحنه سیاسی کشور است.

وی بیان داشت: عناصری در داخل کشور تلاش می کنند مذاکره با آمریکا به بهانه توافق با برجام کلید را حل مشکلات و فرشته نجات کشور قلمداد کنند، آنها به تعبیر رهبر معظم انقلاب یا ساده لوح هستند یا مغرض.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: البته طرح مذاکره با آمریکا و امتیاز دهی به کدخدا در دوران حاکمیت اصلاح طلبان و یکی از سران فتنه ۸۸ دنبال شد که متاسفانه در میان برخی از خواص این طرز تفکر وجود دارد که برای ارتباط با دنیا به خصوص آمریکا و اروپا باید از شعارهای انقلابی همانند «مرگ بر آمریکا» و حمایت از جبهه مقاومت صرف نظر کرد و در غیر این صورت ایران در معرض تهاجم نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی و انزوای سیاسی و خروج از جامعه جهانی قرار می گیرد.

وی گفت: البته این طرز تفکر یک اشتباه راهبردی در شرایط کنونی است و ایران نه تنها منزوی سیاسی نیست بلکه به عنوان یک نظام تاثیر گذار در عرصه های سیاسی و فرهنگی و امنیتی -منطقه ای و بین المللی است، جایگاه ممتاز ایران در جهان و منطقه حتی مورد اذعان دشمنان به ویژه آمریکاست.

امام جمعه ایلام بیان داشت: مسئله دیگر یکی از شروط مهم ۹ گانه رهبر انقلاب برای اجرای برجام، تضمین کتبی رئیس جمهور امریکا مبنی بر لغو همه تحریم ها اعم از هسته ای و مسائل دیگر چون حقوق بشر و تروریسم است.

وی افزود: هنوز جوهر امضای توافق نامه وین خشک نشده بود رئیس جمهور امریکا صراحتا اعلام کرد تحریم هایی که مربوط به حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشک های بالستیک و نقص حقوق بشر است را حفظ خواهیم کرد.

حجت الاسلام لطفی افزود: رهبر انقلاب نسبت به آمریکا بی اعتماد است و این بی اعتمادی نیز بر پایه عقلانیت سیاسی و تجربه تاریخی است چراکه عقلانیت سیاسی حکم می کند که همواره نسبت به دشمن بی اعتماد باشد آنهم دشمنی که در طول شصت سال به طور عام و ۳۷ سال بعد از انقلاب به طور خاص هیچ وقت برای ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی ایران فروگذار نکرده است.

وی عنوان کرد: مقامات آمریکایی حتی در طول مذاکرات هسته ای دو سال اخیر هم نشان دادند که به شدت غیر قابل اعتماد هستند، لذا با شروط رهبری بار دیگر نقشه های امریکا نقش بر آب شد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از نهادهای امداد رسان و مسئولان اجرایی استان در حادثه سیل اخیر ، بیان داشت: البته خسارت های وارده بر مردم فوق تصور است. آنچه از دولتمردان انتظار داریم نسبت به جبران خسارت ها و تامین اعتبارات لازم در اسرع وقت اقدامات عاجل داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از همشهریان همه زندگی خود که حاصل دهها سال است را از دست داده اند و جبران آن با چند میلیون تومان بلاعوض امکان پذیر نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار