شهدای البرز را بهتر بشناسیم
شهید جمشید شوریابی بزرگوار هنگامی كه می خواست یكی از شهدا را از منطقه كرخه خارج كند دعوت حق را لبیك گفت و به لقاءالله پیوست.
کد خبر: ۱۲۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸ 07 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: شهید جمشید شوریابی در تاریخ دوم خرداد سال 1339 در روستای شوریاب از توابع شهرستان نیشابور در خانواده‌ای ضعیف و كشاورز اما مومن و متدین دیده به جهان گشود.
وی دوران طفولیت خود را در همان روستا نزد والدینش سپری نمود.
این شهید بزرگوار در سن 7 سالگی جهت كسب علم و تحصیل قدم به مدرسه نهاد و در همان روستا شروع به تحصیل نمود و تا كلاس ششم ابتدایی تحصیل كرد.
وی به خاطر مشكلات عدیده‌ای كه در جامعه آن روز حاكم بر روستاها بود، نتوانست به تحصیل ادامه دهد و مجبور به ترك تحصیل گردید.
خانواده این شهید سرافراز دوران دفاع مقدس پس از مدتی از نیشابور به كرج مهاجرت كردند و خانه برادر خود سكنی گزید و مشغول به كار شد و به دلیل این كه به شغل فنی علاقه داشت به كار مكانیكی ماشین اشتغال ورزید.
پس از پیروزی انقلاب در سال 1358 برای خدمت به میهن اسلامی و گذراندن دوره مقدس سربازی داوطلبانه به خدمت رفت و مدتی در كردستان بود.
تمام دوستان، اقوام و آشنایان و همرزمان این شهید تاکید دارند که او جوانی بسیار مودب و رفتاری بسیار صمیمانه و دوستانه با دیگران داشت.
با همه خوش رفتاری می كرد و حتی موقع رفتن به سربازی تمام لباس هایش را به یكی از فقرا داده بود.
 با شروع جنگ تحمیلی و یورش نابرابرانه عراق به ایران ایشان جهت دفاع از انقلاب و كشور اسلامیمان داوطلبانه به جبهه های جنوب اعزام شد.
پس از رزمی بی امان و حماسه آفرینی بسیار سرانجام در تاریخ چهارم اسفند سال 59 در منطقه دزفول بر اثر انفجار مواد منفجره و اصابت تركش به شهادت می رسد.
شهید جمشید شوریابی بزرگوار هنگامی كه می خواست یكی از شهدا را از منطقه كرخه خارج كند دعوت حق را لبیك گفت و به لقاءالله پیوست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار