فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: رانندگان در فصل بارش ‌رحمت الهی رفتار ترافیکی را به همراه رعایت قوانین و مقررات اصلاح کرده و سعی کنند زمینه برای بهبود عبور و مرور بهتر و بیشتر فراهم آید.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 07 November 2015

سید حجت فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با وجود تداوم بارش‌ها در برخی از محورهای مواصلاتی استان در حال حاضر ترافیک روان و آرامی را در اکثر محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم به طوری که به غیر از گردنه صائین و حیران که در برخی از بخش‌های آن هوا مه آلود و دید پایین است در بقیه محورها وضعیت جوی به گونه‌ای است که امکان تردد روان و سهل برای هموطنان با حفظ مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه اکثر تصادفات و سوانح جاده‌ای در 20 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده و عمده دلیل آنها خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است، گفت: انتظار می‌رود رانندگان به هنگام احساس خستگی و یا خواب‌آلودگی خودروی خود را کنار کشیده و استراحت کرده و سپس ادامه مسیر حرکتی خود را آغاز کنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه تمام عوامل پلیس راه به حال آماده‌باش بوده و در جاده‌ها رفتار ترافیکی رانندگان را رصد می‌کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر جاده‌های استان به سیستم‌های نظارتی مدرن تجهیز شده‌اند تلاش بر این است تا زمینه اصلاح و کنترل برخی از رفتارهای ترافیکی انجام شود.

فتاحی پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی به همراه رعایت فاصله طولی را به رانندگان متذکر شد و افزود: با توجه به بارش‌ها و نزولات رحمت الهی انتظار می‌رود رانندگان با احتیاط رانندگی کرده و خطر لغزندگی جاده را جدی بگیرند.

این مسئول ادامه داد: رانندگان در فصل بارش ‌رحمت الهی رفتار ترافیکی را به همراه رعایت قوانین و مقررات اصلاح کرده و سعی کنند زمینه برای بهبود عبور و مرور بهتر و بیشتر فراهم آید.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل به وضعیت جوی روزهای آینده استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این وضعیت جوی از رانندگان انتظار می‌رود قوانین و مقررات را رعایت کرده و در کنار آن تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

فتاحی بر ضرورت رعایت الزامات رانندگی تدافعی تأکید و عنوان کرد: رانندگان باید خود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و رفتار ترافیکی دیگران را رصد کنند چرا که در بسیاری از موارد برخی رانندگان اسباب مشکلات ترافیکی را برای سایر رانندگان فراهم می‌آورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار