عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به گسترش مدارس حوزه‌های علمیه بانوان در کشور گفت: استقبال طلاب زن کشورهای مسلمان در ایران افزایش یافت.
کد خبر: ۱۲۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 08 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، فریبا علاسوند امروز در همایش طلیعه حضور در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله اظهار داشت: نیمی از جامعه ما را زنان و بانوان تشکیل می‌دهند که این قشر نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده‌ها دارند.

وی با بیان اینکه زن کانون خانواده است, افزود: زنان و بانوان ما باید با تقویت آموزه‌های دین و آشنایی با مباحث دین و اسلام، در مسیر تعالی و رشد گام بردارند.

علاسوند گفت: در این میان  حوزه‌های علمیه می‌توانند با حضور در جامعه، مدرسه، ادارات و خانواده‌ها نقش مهمی را در جهت پیاده کردن ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید با کسب علم و دانش، عالم به علوم باشیم و با درس گرفتن از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) مسیر انسانیت و سعادت را در پیش بگیریم.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلاب باید با علم خود از پرچم و حریم اهل بیت دفاع و دیگران را در این زمینه هدایت کنند و باید با نور علمشان افرادی را که دچار گمراهی شدند هدایت کنند.

علاسوند گفت: در سراسر جهان استقبال خوبی از دین مبین اسلام می‌شود به‌گونه‌ای که اکنون در حوزه علمیه جامعة الزهرا(ع) قم از کشورهای  آمریکا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و آسیا طلاب خواهر و برادر مشغول کسب علوم حوزوی و دینی هستند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در استان خراسان رضوی نیز مسلمانان طلبه آسیای شرقی حضور دارند.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های بهتر و توجه بیشتر مسئولان, در جهت افزایش کمی و کیفی حوزه‌های علمیه خواهران گام برداریم.

علاسوند گفت: امروز باید برای گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام, حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم و گام درستی جهت رفع آسیب‌های اجتماعی برداریم.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها موجب ایجاد انگیزه بیشتر طلبه‌های جدید الورود بوده تا با آگاهی و شناخت بیشتر در این عرصه گام بردارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار