در دیدگاه امام
امام خمينی(ره) در پيام به مجلس خبرگان به رهبرآيندهء كشور نگرانى از "خطر نفوذ" را اين گونه معرفى ميفرمايند:
کد خبر: ۱۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 09 November 2015

نتیجه تصویری برای خمینی

"...لازم است به رهبر محترم آتیه، یا شوراى رهبرى، تذکرى برادرانه و مخلصانه بدهم:

رهبر و رهبرى در ادیان آسمانى و اسلامِ بزرگ چیزى نیست که خودبخود ارزش داشته باشد، و انسان را خداى نخواسته به غرور و بزرگ اندیشىِ خود وادارد. آن همان است که مولاى ما، على بن ابی طالب، درباره آن گوشزد فرموده است. اساساً انبیاء خدا- صلوات اللَّه و سلامه علیهم- مبعوث شدند براى خدمت به بندگان خدا، خدمت هاى معنوى و ارشادى و اخراج بشر از ظلمات به نور، و خدمت به مظلومان و ستمدیدگان و اقامه عدل، عدل فردى و اجتماعى.

شما که خود را پیروان اصحاب وحى و اولیاء عظیم الشأن مى دانید و بحمد اللَّه هستید، خود را جز خدمتگزار به ملت هاى ستمدیده ندانید؛ و باید بدانید که تبهکاران و جنایت پیشگان بیش از هر کس چشم طمع به شما دوخته اند، و با اشخاص منحرفِ نفوذى در بیوت شما، با چهره هاى صد در صد اسلامى و انقلابى، ممکن است خداى نخواسته فاجعه به بار آورند، و با یک عمل انحرافى نظام را به انحراف کشانند، و با دست شما به اسلام و جمهورى اسلامى سیلى زنند. اللَّه، اللَّه، در انتخاب اصحاب خود.

اللَّه، اللَّه، در تعجیل تصمیم گیرى، خصوصاً در امور مهمه.

و باید بدانید و مى دانید که انسان از اشتباه و خطا مأمون نیست. به مجرد احراز اشتباه و خطا از آن برگردید، و اقرار به خطا کنید؛ که آن کمال انسانى است، و توجیه و پافشارى در امر خطا نقص، و از شیطان است. در امور مهمه با کارشناسان مشورت کنید، و جانب احتیاط را مراعات نمایید...."

٢٢تیر ١٣٦٢/ دوّم شوال المکرم ١٤٠٣

روح اللَّه الموسوی الخمینى

(صحیفه امام، ج ١٨ ، ص ٧ )

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار