مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به نفوذ موج جدید بارش زای دیگری به جو استان، نسبت به وقوع سیلاب در برخی از مناطق هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 09 November 2015
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به نفوذ موج جدید بارش زای دیگری به جو استان، نسبت به وقوع سیلاب در برخی از مناطق هشدار داد.

شاهرخ پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از عصر امروز این سامانه بارشی فعالیت خود را در منطقه ما آغاز کرده و تا پایان روز فردا (سه شنبه) بارشهای خوبی برای تمام نقاط استان به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سامانه عمده فعالیت خود را در نیمه غربی و جنوبی استان شامل شهرستان های گیلانغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب و همچنین منطقه اورامانات معطوف کرده و شاهد تشدید بارش ها در این نواحی خواهیم بود.

پارسا گفت: بارش ها در این مناطق ممکن است با رگبار تگرگ نیز همراه و سبب آبگرفتگی معابرعمومی شود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه همچنین نسبت به وقوع سیلاب در نقاط مستعد استان از جمله نواحی یاد شده مناطق غربی و جنوبی استان با توجه به بارش های مناسب گذشته و مهیا بودن شرایط هشدار داد و از ساکنین این مناطق خواست به هیچ عنوان در کنار رودخانه ها هنگام بارندگی توقف نکنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بارش ها علاوه بر ارتفاعات و گردنه های برف گیر ممکن است در برخی نواحی سردسیر استان به شکل برف نیز مشاهده شود.

پارسا در پایان اظهار کرد: در دو روز پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) شاهد کاهش محسوس دمای روزانه و مه صبحگاهی خواهیم بود.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون شاهد بارش 167 میلیمتری باران در سطح استان بوده ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 96 میلیمتر بوده با رشد 75 درصدی روبرو شده است.

بارندگی های اخیر بیش از دو هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب و برق و زیربنایی استان کرمانشاه وارد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار