معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران با اشاره به افزایش ورود مرغ به بازارهای استان، گفت: موردی از آنفلوانزای مرغی در مازندران گزارش نشد.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 09 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، علیرضا عطایی عصر امروز در کارگروه اقتصادی و تولیدی مازندران, اظهار داشت: همه ساله در این مقطع از سال, شاهد افزایش ورود مرغ به بازار هستیم که دلایل مختلفی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران گفت: مازندران از ظرفیت بالایی در بخش طیور برخوردار است که باید از عوامل بیماری‌زا به‌صورت جدی پیشگیری کنیم.

عطایی‌نژاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه موردی زا آنفلوانزای مرغی در استان گزارش نشده اما برای پیشگیری باید بحث قرنطینه‌ها را جدی بگیریم، به‌ویژه در محورهای سوادکوه و هراز که خودروهای حمل گوشت از این محورها عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: موردی که در تیرماه برای آنفلوانزا در استان گزارش شده بود از طریق مرغ بومی صورت گرفت که با همکاری فرمانداران تلاش شد شوراهای روستا در روستاها، از توزیع مرغ تخم‌گذار در سطح روستاها و شهرها جلوگیری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کلاس‌های آموزشی برای مرغداران استان  برگزار شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل نحوه برخورد با آن را آموزش ببینند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار