سمینار آموزشی و تخصصی « تجارب مرمت و باززنده سازی بناهای فرهنگی و تاریخی » با حضور دکتر " نیکولا برلوکی " در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 10 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ضمن بیان خبر فوق افزود : این سمینار با هدف بالا بردن سطح علمی و آگاهی دانشجویان و علاقمندان نسبت به بناهای تاریخی و فرهنگی و نحوه حفظ ، مرمت و احیای آن ها برگزار شد.
مرتضی میرغلامی افزود : در این سمینار دکتر نیکولا برلوکی استاد و مدرس گروه مرمت و حفاظت دانشگاه پلی تکنیک میلان و ساپیزانیا رم با ارائه مقالات و پنل های علمی تجربه های مرمت و باززنده سازی بناهای تاریخی و چالش ها و نحوه تکوین حفاظت های نوین را با شرکت کنندگان در میان گذاشت .
میرغلامی اضافه کرد : در این سمینار که با حضور دکتر فرزین حق پرست مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجانشرقی وعلی مدبر شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی 8 تبریز و اساتید و دانشجویان رشته های معماری و مرمت برگزار شد نحوه بازسازی یادمان ها و بناهای فرهنگی و تاریخی ، روش های مستند سازی بناها ، انجام و تحلیل آزمایش های مختلف و پاک سازی نماها از آلودگی های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
یادآور می شود دکتر« نیکولا برلوکی » برنده جایزه مرمت نوسترا ( میراث فرهنگی اتحادیه اروپا ) در سال 2014 میلادی بوده و از اساتید با تجربه و توانمند دانش مرمتی ایتالیا و اروپا محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار