کد خبر: ۱۲۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 10 November 2015
رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: حمایت بانک ها از طرح های گردشگری، موجب توسعه و تحول در این صنعت استان می شود.

رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری بدون حضور و حمایت بانک ها امری غیر ممکن است و حمایت از سرمایه گذار در واقع تلاش برای آبادانی سرزمینمان است.
وی با بیان اینکه 42 پروژه گردشگری گیلان در صف انتظار معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات قرار دارند، اظهار کرد: این طرح ها با قابلیت اشتغال 555 نفر در کمیته کارشناسی کارگروه اشتغال بررسی و تصویب شده که با اعطای 312 میلیارد و 700میلیون ریال آماده تکمیل و بهره برداریست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صندوق توسعه ملی و در چارچوب مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان، 12 پروژه برای دریافت تسهیلات از این صندوق به بانک های عامل معرفی شده که بانک ها بر طبق قرارداد منعقده ملزم به پرداخت آن شدند.
علیزاده تصریح کرد: همچنین 193 واحد گردشگری گیلان متقاضی اخذ تسهیلات به مبلغ یک هزار و 860میلیارد ریال در لیست انتظار تسهیلاتی این اداره کل قرار دارند که درصورت تامین منابع از سوی بانک ها و بررسی موضوع در کارگروه اشتغال ، فضای سرمایه گذاری گیلان با 46 هتل، 55 مجتمع اقامتی، 22 مهمانپذیر و 70 واحد پذیرایی متحول می شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: درصورت موافقت دبیرخانه با درخواست تسهیلات این واحدها و آغاز به کار پروژه های مذکور، زمینه اشتغال دو هزار و 500 نفر فراهم می شود.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه، به بهره مندی از فرصت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: می بایست به اعتلای فرصت های گردشگری و ظرفیت های اصیل و سرمایه های معطل مانده فرهنگی اهتمام ورزید.
علیزاده همچنین با اشاره به فراخوان صادرشده از سوی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: این فراخوان با موضوع دیپلماسی گردشگری فرصت مناسبی برای ارایه مقالات استادان و پژوهشگران فعال در حوزه گردشگری استان است.
وی از همه استادان و پژوهشگران و دانش آموختگان مرتبط با گردشگری خواست در ارایه مقالات با موضوع یادشده شرکت کنند.
مقاله پژوهشنامه گردشگری با موضوع دیپلماسی گردشگری توسط موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شده و در راستای گسترش و توسعه ادبیات دیپلماسی گردشگری، در صدد انتشار مجموعه مقالاتی با عنوان پژوهشنامه گردشگری و با موضوع دیپلماسی گردشگری است.
یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در سال های اخیر، رویکرد دیپلماسی فعال در تعامل با جهانیان و کشورهای مختلف بوده که از اثرات مطلوب آن، ارائه چهره متفاوتی از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها است.
این رویکرد در سایر دستگاه های اقتصادی و حتی در حوزه گردشگری کشورمان نیز می‏تواند به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس، یکی از رویکردهای مورد نیاز امروز کشورمان در معرفی دست آوردهای فرهنگی، تاریخی، مذهبی و میراث فرهنگی نگاه دیپلماسی در گردشگری و رونق توریسم است.
بدین وسیله از همه استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان این حوزه دعوت شده، مقاله های خود را حداکثر در 25 صفحه به صورت فایل word برای بررسی و انتشار در مجموعه مذکور به نشانی الکترونیکی tourism.journal94@gmail.com ارسال کنند.
لازم بذکر است که مقالات ارسالی باید حداقل دارای محورهایی همچون چکیده، واژگان کلیدی، بیان مسئله، اهداف، سوالات، مبانی نظری چارچوب نظری، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد.
گیلان دارای ظرفیت های بی شمار گردشگری در گونه های متعدد گردشگری چون اکوتوریسم، فرهنگی ، مذهبی ، سلامت ، روستایی و ... است که بهره مندی از این ظرفیت، نیازمند برنامه ریزی و استفاده از متخصصان و دانش آموختگان حوزه گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار