معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایری ایلام گفت:
عشایر سیل زده و گرفتار در سیل ساکن مناطق پلیه و کهر و گیلانه نیاز شهرستان ایوان مبرم به احداث پل برای دسترسی دارند.
کد خبر: ۱۲۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 11 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایری ایلام گفت: عشایر سیل زده و گرفتار در سیل ساکن مناطق پلیه و کهر و گیلانه نیاز شهرستان ایوان مبرم به احداث پل برای دسترسی دارند.
فرشاد یاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آذوقه، سوخت، آرد، چادر و دیگر مایحتاج مورد نیاز این خانوارها با همکاری ستاد بحران استانداری ایلام و فرمانداری ایوان برای مدت کوتاهی تامین شده و در اختیارانها قرار گرفته است.
وی یادآور شد: پل های دسترسی احداث شده بر روی رودخانه کنگیر به علت طغیان آب بطور کامل تخریب شده و موجب قطع ارتباط خانوارهای عشایری مستقر در این مناطق شده است.
یاسمی با بیان اینکه پل های ایجاد شده بر روی رودخانه از نوع باکس و پیش ساخته است، افزود: این پل ها هر بار با ایجاد بارش های شدید و طغیان رودخانه با از دست دادن توان مقاومتی خود ریزش کرده و تخریب می شوند.
وی تاکید کرد: در حال رایزنی و درخواست اعتبار برای احداث دو دهنه پل ثابت و مستحکم بجای پل های پیش ساخته بر روی این رودخانه از طریق معاون عمرانی استانداری ایلام و فرمانداری ایوان هستیم اما هنوز نتیجه مشخصی از پیگیری ها نگرفته ایم.
یاسمی گفت: احداث دو دهنه پل ثابت نیاز به 20 میلیارد ریال اعتبار دارد (احداث پل منطقه پلیه پنج میلیارد ریال و پل کهر و گیلانه 15 میلیارد ریال) که برغم پیگیری ها هنوز اعتباری تخصیص نیافته است.
وی خاطر نشان کرد: هر چند عشایر منطقه از راه های فرعی بصورت پیاده می توانند استفاده کنند اما نبود راه دسترسی ماشین رو به علت تخریب پل ها، تردد و تامین مایحتاج این خانوارها را با مشکل اساسی مواجه ساخته است.
در مناطق عشایری پلیه و کهر - گیلانه 27 خانوار عشایری سکونت دارند که در اثر وقوع سیل دو هفته پیش راه های ارتباطی این مناطق آسیب دیده و خدمات رسانی به عشایر ساکن بصورت هوایی و با بالگرد انجام شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار