علی مطهری و حسن عباسی با دو تفکر کاملاً متفاوت و شاید متقابل در یک روز و یک ساعت در دانشگاه شیراز سخنرانی کردند.مطهری به دعوت یک تشکل اصلاح طلب دانشگاه شیراز و عباسی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 11 November 2015
علی مطهری و حسن عباسی با دو تفکر کاملاً متفاوت و شاید متقابل در یک روز و یک ساعت در دانشگاه شیراز سخنرانی کردند.مطهری به دعوت یک تشکل اصلاح طلب دانشگاه شیراز و عباسی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز.

به گزارش تابناک فارس: این 2 سخنرانی که در 2 سالن مجزا در دانشگاه شیراز برگزار شد حاشیه هایی هم داشت.

از بستن در دانشگاه و تجمع دانشجویان پشت درها و شعارهای دو جناح در مخالفت با هم تا راه نیافتن اکثر خبرنگاران به داخل سالن محل سخنرانی علی مطهری.

گزیده سخنان مطهری:
آن ها که شعارهای تند می دهند می خواهند هسته انقلاب را نابود کنند

مطهری کسانی را که شعارهای تند می دهند را منافق دانست و افزود آن ها می خواهند هسته انقلاب را نابود کنند و فقط خواستار باقی ماندن پوسته ای از انقلابند.
وی ادامه داد: اگر زمان امام حسین (ع) را در نظر بگیرید، می بینید ظواهر اسلام محفوظ بوده است و صدای اذان بلندتر و مراسم حج باشکوه تر اجرا می شده است اما محتوا شامل عدالت ،آزادی ، حرمت و رعایت حقوق مردم وجود نداشته و پایمال شده است، اینجاست که امام باید قیام کند.

مشی دولت روحانی را بیشتر از احمدی نژاد می پسندم

دکتر مطهری با بیان اینکه مشی دولت فعلی را بیشتر از دولت قبل می پسندم و معتقدم دید ایشان به مسائل داخلی و خارجی واقع گرایانه تر است.

نمی شود برای اینکه دشمنان خوشحال نشوند کلاً حرف نزنیم
مطهری در پاسخ به دانشجوی بسیجی که پرسید: امام خمینی فرموده اند هر گاه رسانه های استکبار از شما حمایت کردند، بدانید اشتباه می کنید، آقای مطهری امروز رسانه های بیگانه از شما حمایت و تعریف می کنند. چه پاسخی دارید؟گفت:درباره رسانه های خارجی ،آنچه امام فرمودند اگر یک رسانه خارجی از شما تعریف کرد، به معنای همراهی با آنها و حرکت بر خلاف مسیر انقلاب نیست، چون درباره امام و رهبر معظم انقلاب هم این اتفاق افتاده است که رسانه های بیگانه از اقدامات آنها حمایت کرده باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر شما کاری کنید که تنها اثرش خوشحالی دشمن باشد و اثر دیگری نداشته باشد نوعی همراهی با دشمن حساب می شود اما اگر کاری کنید که باعث اصلاح در داخل می شود و ممکن است برخی دشمنان خوشحال شوند، اشکالی ندارد. این گونه نیست که نباید حرف بزنیم چون آنها ممکن است خوشحال شوند.
مطهری درادامه گفت: خیلی جاها هم حرف هایی زده ام که آنها (رسانه های بیگانه) ناراحت شده اند از جمله درباره موضوعات فرهنگی و دفاع از پوشش اسلامی درجامعه؛ آنها حرف مرا قبول ندارند و حتی گاه مسخره هم می کنند.

مناظره در دانشگاه ها شبیه کار خروس جنگی بازان است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دیگر پرسش این دانشجو که چرا دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برای مناظره با زاکانی دیگر نماینده مجلس را رد کرده است، گفت: مناظره به شکل کنونی در دانشگاه ها را نمی پسندم چرا که این مناظره ها به نوعی سرگرمی و تفریح تبدیل شده اند.
وی گفت: اگر بخواهم تشبیه کنم، این مناظره ها شبیه کار خروس بازها که دو خروس را به جان هم می اندازند و می نشینند و تماشا می کنند و کیف می کنند و کف و سوت می زنند.
مطهری گفت: فضای مناظره های کنونی در دانشگاه ها،فضای احساس و هیجان است و فضای تعقل و منطق و استدلال نیست، این مناظره ها بیشتر مجادله است و بیشتر به دنبال شکست دادن طرف مقابل است و روش درستی نیست.
فرزند استاد شهید مطهری گفت: در اوایل انقلاب، شهید مطهری یک ساعت بحث علمی سنگین برای دانشجویان مطرح می کرد و دوست داشتند و امروز کمتر از این علاقه ها وجود دارد که این وضعیت باید اصلاح شود.

گزیده سخنان عباسی:
بابک زنجانی محصول تفکری است که از دولت سازندگی شروع شد
عباسی با بیان اینکه جوهره اقتصاد غرب بر مبنای ربا و در تضاد با تفکر توحیدی است، ادامه داد: امثال «بابک زنجانی» محصول اسلام نیستند، بلکه او مشابه دست‌پروردگان وال استریت، بورس بازی و سبک زندگی آمریکایی است.
این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی اضافه کرد: بابک زنجانی محصول تفکر لیبرالی است که از دوره سازندگی شروع شد نه اینکه محصول اسلام و تفکر انقلابی باشد.

راه اصلاح طلبان و عدالت محورها به اقتصاد غیراسلامی ختم شد

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر چشم باز نکنیم برنامه ششم نیز برگرفته از تفکر نولیبرال نوشته می‌شود درحالی‌که این نوع تفکر دیگر در خود غرب نیز مورد تشکیک است.
این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی یادآور شد: اگر نیروهای متعهد و دلسوز امروز ما ۲۵ سال پیش می‌دانستند که راه کارگزاران، اصلاح‌طلبان و عدالت‌محورها درنهایت به اقتصاد غیراسلامی منتهی می‌شود اجازه نمی‌دادند که کشور به این روز گرفتار شود و بعد از گذشت ۲۵ سال از دفاع مقدس اینجا نبودیم.
این تحلیلگر امور استراتژیک تصریح کرد: ۲۵ سال به اسم اسلام اما به کام لیبرالیسم سخن گفتند و کار کردند امروز هم از اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این مورد سخن می‌گویند اما در برنامه‌های اقتصادی خود به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که از همان نقاط قبل گزیده خواهیم شد.
عباسی ایجاد فاصله بین دولت و ملت را از آسیب‌های جدی در این مرحله برشمرد و ادامه داد: چرا سعی می‌کنیم به ملت دروغ بگوییم و این‌گونه وانمود کنیم که تمام مشکلات ما از نداشتن رابطه با آمریکا و تحریم است.
این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی یادآور شد: سال ۹۲ بارها مطرح کردم که اگر تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته شود تنها پنج درصد از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود اما برخی حتی آب خوردن را به تحریم‌ها متصل کردند و اکنون همان سخنان ما را تکرار می‌کنند که با برداشته شدن تحریم زمان می‌برد تا بسیاری مسائل اصلاح شود درحالی‌که به‌جای تمام این سخنان در ابتدا و میانه و انتها باید با اتکا به توان درونی و به میدان آوردن ملت به‌پیش رفت.
وی تصریح کرد: مشکل ما تحریم نیست بلکه نداشتن خودباوری در برخی از افراد است که همواره به دنبال کمک دیگران هستند درحالی‌که آمریکا خود با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
عباسی خیلی .... میگه . ..........
سید محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
تفکر "مطهر" را می پسندم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار