معاون استاندار: کرمانشاه باید در تولید برق از انرژی های پاک سرآمد شود.
کد خبر: ۱۲۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 14 November 2015
معاون استاندار: کرمانشاه باید در تولید برق از انرژی های پاک سرآمد شود.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر حاتمی سرپرست معاونت اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری این مطلب را در جلسه انعقاد تفاهم نامه برای احداث نیروگاه خورشیدی با مشارکت یک شرکت خصوصی از جمهوری چک  اظهار داشت .

وی در ادامه ضرورت تغییر رویکرد استان برای دستیابی  به برق مصرفی را از طریق استفاده از انرژی های پاک یادآور شد و گفت:

امروزه در بسیاری از نقاط جهان، از سیستمهای فتوولتائیک و به عبارتی برق خورشیدی برای صرفه جویی در نحوه تولید برق و نیز در کاربردهای خارج از شبکه و سیستمهای قابل حمل استفاده می شود چرا که  این کاربردها با توجه به عدم امکان انتقال شبکه سراسری برق به برخی نقاط و بویژه عدم توجیه اقتصادی و فنی برای در اختیار قراردادن شبکه ۲۰ کیلوولت برای مناطق مختلف راه حل مناسبی بوده و توجیه اقتصادی نیز در این زمینه دارد.

دکتر حاتمی همچنین حفظ منابع تجدید ناپذیر و ذخیره آنها؛ عدم ایجاد آلودگی هوا؛ تامین روشنایی در مناطق دور افتاده و مکان­هایی که ارزش سیم و کابل­کشی ندارند؛ کاهش بسیار زیاد هزینه های تعمیر و نگهداری؛ صرفه­جویی بسیار در هزینه برق مصرفی و نصب آسان در هر محل را؛ از جمله ویژگی های این سیستم خواند و ادامه داد: مصمم هستیم که با تعمیم این مدل در نقاط مختلف استان؛ کرمانشاه را از نظر تولید برق از انرژی های پاک در کشور سرآمد سازیم و به گونه ای عمل نمائیم که تامین برق برای مناطق دورافتاده؛ تامین برق چراغ های راهنمایی و رانندگی؛ مصارف خانگی؛ صنعتی و کشاورزی و همچنین سایر تجهیزات شهری و ... از این محل تأمین گردد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری در ادامه با اشاره به اینکه سیاست مدیریت ارشد استان؛ استفاده از توان تشکل های مردم نهاد همچون اتاق تعاون و اتاق بازرگانی برای مشارکت نمودن در چنین طرح های مهمی می باشد؛ گفت: هدف از این نشست نیز نهایی نمودن تفاهم نامه احداث نیروگاه 50 مگاواتی و تولید پنل های خورشیدی توسط یک شرکت خارجی از کشور چک می باشد که قرار است با مشارکت بانک کشاورزی؛ سرمایه گذار خارجی؛ اتاق تعاون؛ شرکت های برق منطقه ای و توزیع این مهم را به سرانجام رساند .

حاتمی در پایان از تمام دستگاه های مرتبط همچون منابع طبیعی و صنعت؛ معدن و تجارت خواست که برای عملیاتی نمودن این پروژه نهایت تسریع را بعمل آورند .

شایان ذکر است که این پروژه برای اولین بار با اعتباری بالغ بر 70 میلیون یورو؛ قرار است که ظرف مدت 20 ماه در یکی از مناطق استان کرمانشاه  احداث و به تولید برسد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار