نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است آب قزل‌اوزن با توجه به مخالفت‌هایی که در جنوب استان اردبیل انجام شد از میانه به اردبیل منتقل شده و زمینه تامین آب شرب و کشاورزی فراهم آید.
کد خبر: ۱۲۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 14 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت انتقال آب از قزل‌اوزن به دشت اردبیل اظهار کرد: ما در راستای توسعه منابع آب و خاک بر اساس نقشه آمایشی و همچنین توسعه استان تلاشمان را انجام می‌دهیم تا زمینه اشتغال در بخش کشاورزی با توسعه و توانمندسازی این بخش به ویژه تولید محصولات آبی فراهم آید.

وی با بیان اینکه حدود 70 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شده تا زمینه اشتغال 140 هزار نفر در این منطقه فراهم آید، گفت: ما اگر بتوانیم 150 هزار هکتار باغ مثمر کشت کنیم، به همان میزان نیز اشتغال مولد برای بیکاران منطقه فراهم آمده و با توسعه باغات مانعی جدی در برابر فرونشست دشت‌ها، کمبود منابع آب و جلوگیری از شست و شوی خاک را به دست خواهیم آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل به موضوع انتقال آب از قزل‌اوزن به دشت اردبیل با تاخیر چند ساله اشاره کرد و یادآور شد: تنها راه حل خروج از بحران کمبود آب در دشت اردبیل انتقال از قزل‌اوزن است که مجوز 50 میلیون مترمکعب انتقال که معادل سد یامچی است، گرفته شده تا ظرف 20 تا 30 سال آینده ساکنان اردبیل دغدغه‌ای از لحاظ تامین آب شرب نداشته باشند.

حقیقت‌پور افزود: قرار است با انتقال آب از قزل‌اوزن که قطعا عملیات اجرایی آن با همکاری بخش خصوصی و از طریق روش بی‌او‌تی انجام می‌شود، این انتقال ظرف سال‌های آینده به انجام برسد.

وی تصریح کرد: قرار است آب قزل‌اوزن با توجه به مخالفت‌هایی که در جنوب استان اردبیل انجام شد از میانه به اردبیل منتقل شده و زمینه تامین آب شرب و کشاورزی فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی موضوع کنسل شدن انتقال آب از قزل‌اوزن از طریق سد پیرتقی را با توجه به کارشکنی‌های مسئولان و نماینده جنوب استان بیان کرد و گفت: به هیچ‌وجه انتقال آب از قزل‌اوزن سهم اهالی جنوب استان را نادیده نگرفته، بلکه زمینه بهره‌مندی آنها را فراهم می‌آورد که برخی کارشکنی‌ها سبب شد تا هزینه انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل از طریق سد استور و میانه بالا برود.

حقیقت‌پور ادامه داد: وقتی 530 میلیون مترمکعب از آب قزل‌‌اوزن به پایین دست تا خود تهران منتقل می‌شود، لزومی ندارد که امام جمعه، فرمانده و نماینده جنوب استان علیه ما طومار امضا کرده و اظهار شکایت بکنند، در حالی که به راحتی می‌توانستیم از طریق انتقال آب از سد پیرتقی هم هزینه‌‌ها را پایین آورده و هم در مسیر آب روستاها و شهرهای جنوب استان را تامین کنیم.

وی با انتقاد از مسئولان و نماینده جنوب استان که روند کار را با انتقادهای نابجای خود به تاخیر انداخت، افزود: نباید در خطبه‌های نماز جمعه اطلاعات غلطی به مردم داد و آنها را نسبت به نمایندگان و مسئولان مرکز استان بدبین کرد، در حالی که ما این بار از طریق میانه آب قزل‌اوزن را به دشت اردبیل منتقل می‌کنیم تا آرزوی دیرین مردم در بهره‌مندی از این منبع آبی فراهم آید.

این نماینده مجلس افزود: انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده مطالعات تکمیل شده و اسباب انتقال منابع آب از طریق حوزه آبریز قزل‌اوزن به دشت اردبیل فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
این آقا آنقدر از مرحله پرت است که سوژه تبلیغاتی مناسبی هم نمیتواند برای خودش پیداکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار