مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در تربیت حفاظ قرآن کریم در استان اردبیل محقق شده و 10 هزار حافظ قرآن در اردبیل شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 14 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، سیدناصر اسحاقی یش از ظهر امروز در جلسه بررسی ارجای طرح تربیت حافظان قرآن در اردبیل اظهار داشت: تا کنون 10 هزار حفاظ قرآن کریم در سطح استان اردبیل استعدادیابی شده‌اند.

وی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در تربیت حفاظ قرآن کریم در استان اردبیل محقق شده است، افزود: مردم استان اردبیل مردمی متدین و معتقد بوده که همواره تلاش می‌کنند تا در مسیر آموزه های دینی و اسلامی گام بردارند که با توجه به این امر رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان در این استان در حال عملیاتی شدن است.

اسحاقی تصریح کرد: تربیت حافظان قرآن کریم در استان اردبیل با همکاری موسسات قرآن و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محقق شده که این موفقیت بزرگی برای جامعه قرآنی استان اردبیل است و انتظار می‌رود همچون گذشته همکاری‌ها در این حوزه افزاش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه مردم متدین استان اردبیل علاقمند به اهل بیت(ع) هستند و راهنمایی‌های اهل بیت (ع) سبب گرایش مردم به نشر فرهنگ قرآنی است، گفت: این امر افتخاری بزرگ برای استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی همچون مدهامتان در استان اردبیل توسط کانون های مساجد سبب خواهد شد تا این استان به قطب نشر فرهنگ قرآنی تبدیل شود، بیان کرد: تک تک مسابقات قرآنی که در استان اردبیل برگزار می‌شود به ویژه مسابقات قرآنی مدهامتان سبب قوت، قدرت و درخشش فزآینده ستاره‌های قرآنی استان است.

اسحاقی با بیان اینکه میدان رقابت سازنده برای حضور چهره‌های قرآنی فراهم است، اظهار کرد: صحنه ظهور و بروز نبوغ و ذوق استعدادهای قرآن در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فراهم است و استقبال بی نظیر اعضای آن نشان از برگزاری مناسب این برنامه قرآنی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تشریح اینکه علاقه و اشتیاق حضور نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات قرآنی مدهامتان قابل تقدیر است، افزود: علاقه مردم به قرآن کریم نشان از همه گیر بودن آن در جامعه دارد و فرهنگ تربیتی قرآن در جامعه به درستی پیاده شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار