در گرماگرم خواب زمستاني نيروي انتظامي؛
تابناک: این روش عرضه که به صورت مخفیانه صورت می گیرد سبب شده تا شناسایی متخلفان برای پلیس سخت تر شود اما به هرحال یکی از تهدیدات این نوع قلیان ها که می تواند در این مورد هم محتمل باشد، عرضه قلیان های شیشه ای یا ته مانده‌های کراک در تنباکوی این نوع قلیان هاست.
کد خبر: ۱۲۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 15 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با جریان یافتن آب در زاینده رود بعد از ماه ها خشک بودن رودخانه، گویی علاوه بر جور شدن بساط شادی و نشاط اجتماعی در شهر اصفهان، بساط برخی سودجویان در جوار آب هم دوباره برپا شده است.

در حالیکه دو هفته از باز شدن آب زاینده رود نمی گذرد اما مشاهدات میدانی اخیر نشان می دهد، عرضه کنندگان غیرمجاز قلیان در حاشیه زاینده رود که در نیمه اول سال با تلاش ماموران نیروی انتظامی جمع آوری شدند اکنون دوباره فعالیت خود را از سر گفته اند.
هرچند شیوه و روش عرضه قلیان از سوی این گروه‌ها تغییر یافته است اما گویی خطرات بیشتری مشتریان این قلیان‌های سیار در حاشیه زاینده رود را تهدید می کند. این گروه‌ها که مانند سابق نمی‌توانند به صورت علنی به عرضه قلیان اجاره ای اقدام کنند اکنون در قالب گروه‌های خانوادگی و دوستانه کار عرضه و اجاره قلیان را انجام می‌دهند.

این روش عرضه که به صورت مخفیانه صورت می گیرد سبب شده تا شناسایی متخلفان برای پلیس سخت تر شود اما به هرحال یکی از تهدیدات این نوع قلیان ها که می تواند در این مورد هم محتمل باشد، عرضه قلیان های شیشه ای یا ته مانده‌های کراک در تنباکوی این نوع قلیان هاست.

با توجه به اینکه حدود 90 درصد مصرف کنندگان قلیان های اجاره ای حاشیه زاینده رود، دختران جوان هستند، این موضوع بیشتر از گذشته نگران کننده به نظر می رسد چراکه علاوه بر عرضه قلیان به صورت غیرمجاز اکنون مسئله، عرضه قلیان‌های آلوده به مواد مخدر صنعتی هم مطرح شده است!.

گرچه هنوز آماری از مبتلایان به اعتیاد در اثر مصرف تنباکوهای آلوده به شیشه و کراک در اصفهان گزارش نشده است اما چندی پیش این موضوع در کرمان به تایید رسید و سه نفر از مبتلایان به اعتیاد که برای ترک به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرده بودند، مشخص شد هیچ ماده مخدری مصرف نکرده وتنها از طریق تنباکوی میوه ای آلوده به شیشه، دچار اعتیاد شده‌اند.
حال با توجه به وضعیت افسارگسیخته ای که عرضه قلیان در شهرهای بزرگ به ویژه اصفهان دارد، به نظر می رسد نیروی انتظامی باید بار دیگر طرح برخورد با عرضه قلیان در حاشیه زاینده رود را با توجه به خطرات مضاعف‌تر این نوع عرضه که عمدتا بانوان را هدف گرفته است، با شدت اجرایی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار