معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در سال جاری در تمامی پرونده‌های قتل این استان مجرم و قاتل یا قاتلان شناسایی ودستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵ 16 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه هیچ پرونده قتلی که قاتل شناسایی و دستگیر نشده باشد، نداریم، تصریح کرد: دستگاه قضا با همکاری نهادهای امنیتی دیگر توانسته است فضای امنی در استان فراهم سازد و در حال حاضر در تمامی پرونده‌های قتل ما موفق به دستگیری قاتل شده ایم.

وی در خصوص تراکم جرائم خشن در استان تأکید کرد: در مقایسه با وضعیت سایر استان‌ها، استان اردبیل از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و آمار جرائم خشن ازجمله قتل و آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در آن بسیار پایین است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به کاهش بیش از ۱۴ درصدی جرائم در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: این کاهش مرهون تلاش نیروهای امنیتی و قضایی و به‌واسطه آگاه‌سازی عموم مردم است.

خدادادی بابیان اینکه امسال نه‌تنها افزایش جرائم نداریم بلکه با کاهش مواجه هستیم، تأکید کرد: جرائم اولویت‌دار برای دستگاه قضا خشونت، اعتیاد، سرقت، تصادفات رانندگی و طلاق است که در تمام آن‌ها در سال جاری کاهش جرائم را شاهدیم.

وی به نقش رسانه‌ها در کاهش جرائم تأکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی مناسب حقوقی، آموزش همگانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما توانسته تا حد قابل‌توجهی از نرخ جرائم بکاهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با ذکر مثالی به همکاری صداوسیما در تولید برنامه‌های فرهنگ‌ساز اشاره و اضافه کرد: صداوسیمای استان طی یک سال گذشته برنامه‌های مطلوبی در خصوص اعتیاد، خشونت و طلاق تولید کرده و از کارشناسان استفاده کرده است.

خدادادی خواستار اطلاع‌رسانی صحیح اخبار جرائم و پرونده‌های قضایی از سوی اصحاب رسانه شد و تأکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی مطلوب بازوهای یاری گر دستگاه قضا باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار