مسئول مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی قم گفت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و 320 پرونده به این این مرکز ارجاع شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 16 November 2015
به گزارش تابناک قم، علی یاری پور در کارگروه زنان و خانواده استانداری قم، افزود: 33 درصد این پرونده ها خانوادگی، 8.2 درصد اجتماعی، 35 درصد حقوقی و 27 درصد مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

وی با بیان اینکه پرونده توسط مددکاران در کلانتری ها شناسایی و سپس به مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی ارجاع داده می شود، افزود: اگر برای هر یک از این پرونده ها دو نفر مسئول و دو جلسه مشاوره در نظر بگیریم، بیش از هفت هزار جلسه مشاوره روان شناختی برای این تعداد پرونده تشکیل شده است.

وی، خدمات مددکاری، روان سنجی، مشاوره خانواده، مشاوره های زوحین قبل، حین و بعد از ازدواج را از جمله خدماتی دانست که در مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی قم ارائه می شود.

یاری پور با اشاره به برگزاری کارگاه هایی با محتوای خدمات عنوان شده، افزود: طبق آمار و تحقیق ها حدود 43 درصد متقاضیان طلاق در دوران نامزدی هستند که با توجه به اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج می توان برای جلوگیری از این معضل، اقدام های موثرتری انجام داد.

وی هدف از تاسیس این مرکز را ارائه کمک به مراجعان برای مواجهه صحیح با احساس ها و افکار آنها دانست و گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی از سال 1379 تاکنون در دو شیفت کاری به صورت رایگان به تمام قشرهای جامعه خدمات ارائه می کند.

کارگروه زنان و خانواده استانداری قم، امروز به ریاست احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و دبیری معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری در استانداری قم تشکیل شد.

بررسی مرکزهای مشاوره سطح شهر، مهدکودک های غیرمجاز و همچنین برخی طرح های پژوهشی پیرامون ازدواج و طلاق از جمله بحث های مطرح شده در این جلسه بود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار