کد خبر: ۱۳۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 16 November 2015

مدیرکل کتاب‌خانه‌های ایلام گفت: طبق قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها باید به کتاب‌خانه‌ها اختصاص یابد اما متأسفانه 70 درصد این قانون در استان ایلام اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «مراد جلیلیان» در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: نهاد کتاب‌خانه‌های استان با 28 باب شهری، 3 باب روستایی، 6 باب مشارکتی با 24 هزار نفر عضو و 474 هزار و 500 جلد کتاب فعالیت می‌کند.

وی بابیان اینکه کار کتاب‌خانه‌ها به‌نوعی خدمات‌دهی به مردم است و  کتاب میراث گرن‌بهای زندگی بشر است، افزود: در راستای تقویت کتاب‌خانه‌های عمومی استان در تلاشیم اما نیاز جدی به کمک داریم.

جلیلیان ادامه داد: در طول امسال از محل کمک دارایی‌های استان یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار به نهاد کتاب‌خانه‌های استان اختصاصی یافته است و در تلاش تحقق آن هستیم و همچنین برای تعمیر و تجهیز کتاب‌خانه‌های استان 300 میلیون اعتبار تخصیص‌یافته که به نحوی هر کتاب‌خانه در استان 5 میلیون تومان سهم می‌گیرد.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های ایلام با اشاره به اینکه طبق قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها باید به کتاب‌خانه‌ها اختصاص یابد، تصریح کرد: متأسفانه 70 درصد این قانون در استان ایلام اجرا نمی‌شود یعنی شهرداری‌ها به عمل نمی‌کنند و اگر هم می‌کنند بسیار ناچیز است و انتظار داریم شهرداری‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار زن و بیش از 11 هزار نفر مرد عضو کتاب‌خانه‌های عمومی استان هستند، گفت: 13 هزار مترمربع زیربنای کتاب‌خانه‌های استان است.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های استان با تأکید بر اینکه دانایی اهرم اصلی توسعه است و  جز بامطالعه محقق نخواهد شد، افزود:  همه باید به مقوله کتاب و کتاب‌خانه‌ها توجه جدی کنند.

جلیلیان اضافه کرد: 9 باب کتاب‌خانه در استان در حال ساخت و است و اگر این تعداد کتاب‌خانه به سرانجام برسند قطعاً در گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خانه تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار