کد خبر: ۱۳۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 16 November 2015

مدیرکل استاندار البرز گفت: با تعاملات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال‌جاری 50 مدرسه در استان البرز مورد ارزیابی‌های استاندارد قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فتانه شکرالهی ظهر امروز در نشستی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: براساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز، امسال 50 مدرسه در این استان مورد ارزیابی‌های استاندارد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ارزیابی‌هایی از قبیل محوطه مدرسه، تعداد دانش‌آموزان، نور، تعداد کلاس و نیمکت‌ها و... توسط کارشناسان استاندارد انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان البرز با بیان اینکه از ابتدای مهر تا کنون 25 مدرسه مورد ارزیابی‌های کارشناسان استاندارد قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: با اتمام این 50 مدرسه، مدارس دیگر در استان البرز نیز مورد ارزیابی‌های استاندارد قرار می‌گیرند.

شکرالهی با بیان اینکه براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با بهزیستی، همچنین مهدهای کودک‌ این استان نیز مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند، ‌گفت: تا کنون 30 مهدکودک بازرسی شده است که کارشناسان ما با عدم انطباق‌هایی از لحاظ استاندارد مواجه شده‌اند.

وی از دیگر برنامه‌های در دست انجام این اداره‌کل طی سال‌جاری به بازرسی از جایگاه‌های سی ان جی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا مخازن سی ان جی خودروهایی که به صورت عمومی در جابه‌جایی مردم نقش دارند، نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان البرز ضمن مهم برشمردن مخازن این خودروها گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم، براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، مخازن خودروهای دوگانه‌سوز مورد ارزیابی و کنترل قرا گرفت.

به گفته شکرالهی از تعداد خودروهای نظارت‌شده در این زمینه 66 خودرو نیازمند بازرسی تکمیلی بودند و 20 خودرو مخازن سوخت سی ان جی آنها اسقاط شده و از رده خارج شده بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود نظارت بر ساختمان‌های نوساز و به ویژه راه‌اندازی آسانسور را مورد تأکید قرار داد و افزود: در 75مورد بازرسی از ساختمان‌هایی که به صورت قولنامه‌ای ساخته شده بودند،‌ متأسفانه تمامی موارد فاقد استانداردهای لازم بودند.

مدیرکل استاندارد استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت بر شهربازی‌های استان البرز نیز مورد توجه این اداره‌کل قرار دارد، گفت: بازرسی‌ها از این مراکز به صورت مستمر ادامه دارد.

به گفته شکرالهی طی سال گذشته 9 مورد پلمب شهربازی را در استان البرز داشتیم.

وی همچنین به نظارت بر واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون دوهزار و 795 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار