مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل گفت: با یکی از مأموران شهرداری که اقدام به رشوه‌گیری کرده بود، برخورد جدی کرده و حکم اخراج او را صادر کردیم.
کد خبر: ۱۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 16 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، ایرج گل‌محمدی در جلسه اعضای گروه بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به تأکیدات و پیگیری‌های شهردار اردبیل و فعال شدن کمیته انضباطی با هرگونه دلال‌بازی، رشوه‌‌گیری و واسطه‌گری در شهرداری اردبیل برخورد جدی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته در رابطه با بررسی عوامل مؤثر بر فساد اداری و شناسایی گلوگاه‌های فساد‌خیز باید زیر‌ساخت لازم فراهم شود که کسی اجازه تخلف پیدا نکند و هزینه تخلف باید آن قدر سنگین باشد که در عمل کسی به خود اجازه تخلف ندهد.

مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل اضافه کرد: با ارتقا فرهنگ ارزشی همچون صداقت، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، وجدان کاری و اصول اخلاقی در بین همکاران به عنوان عوامل پیشگیری‌کننده از تخلف توجه جدی داریم و با ابزارهای مدیریتی و سازماندهی مانند پرهیز از شکاف قدرت، عدم فردگرایی، جلوگیری از تبعیض و با حاکمیت شفافیت می‌توان موجب مهار فساد و مانعی در فراگیر شدن آن شد که اینها نهایتاً منجر به رونق، رشد و بالندگی شهرداری می‌شود.

گل‌محمدی با بیان اینکه به دلیل کثرت مراجعات مردم به شهرداری، منکراتی همچون رشوه، پارتی بازی و بد رفتاری ایجاد می‌شود، تأکید کرد: در همین راستا و برای کاهش معضلات علاوه بر کارهای فرهنگی با فعال شدن کمیته انضباطی در دوره جدید که اعضای آن اعم از نماینده کارکنان، نماینده سرپرستان و نمایندگان شهردار را شامل می‌شود، به موارد تخلفات رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: به طوری که اخیراً این کمیته یکی از مأمورانی را که اقدام به درخواست رشوه کرده بود، حکم اخراج او را صادر کرده و در برخی موارد نیز ما در حد توبیخ و تذکر حتی در بین مسئولان میانی جلو رفته و به شهردار نیز پیشنهاد کرده‌ایم تا نسبت به تغییر و جابه‌جایی چنین مسئولینی در شهرداری اقدام کنند و وی هم با پیشنهاد کمیته موافقت کرده‌اند.

رئیس کمیته انضباطی شهرداری اردبیل با اذعان به اینکه کارمندان رسمی و پیمانی نیز در صورت مرتکب شدن تخلف به هیئت بدوی رسیدگی به کارکنان معرفی و برخورد لازم و قانونی انجام می‌شود، اضافه کرد: حتی طی روزهای گذشته یکی از مدیران به علت تعلل و سهل‌انگاری در امورات محوله به این هیئت معرفی شده است.

گل‌محمدی ادامه داد: در حال حاضر سامانه مجزایی برای طرح شکایات مردمی وجود ندارد اما عموم شهروندان می‌توانند در هر منطقه شهرداری با مراجعه به دفاتر بازرسی مسائل خود را مطرح کرده و نیازی نیست در شهرداری مرکز حضور پیدا کنند و ما سعی داریم در کمترین زمان پاسخگوی مردم باشیم، مگر اینکه مواردی مطرح شود که نیاز به بررسی بیشتر و رسیدگی طولانی مدت باشد که البته سامانه 137 در رابطه با مسائل خدمات شهری پاسخگوی شهروندان گرامی است.

وی یادآور شد: بحث ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات جزو تأکیدات شهردار اردبیل است که این موضوع در گذشته تنها در شهرداری مرکز متمرکز بوده اما در حال حاضر این دفاتر در چهار منطقه شهرداری اردبیل راه‌اندازی شده و ایجاد دفاتر بازرسی در ماه‌های آینده در سازمان‌های تابعه را هم در برنامه داریم.

مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری اردبیل افزود: با استقرار دفاتر بازرسی در مناطق و سازمان‌های تابعه و انجام تحقیقات و بازرسی‌های مستمر و ادواری از کلیه واحدهای شهرداری، اهداف تعیین شده در چارچوب موازین قانونی و حفظ ارزش‌های اسلامی با جدیت بیشتر و به صورت دقیق‌تر دنبال شده و ارتقا سلامت اداری و ارتقا بازدهی در زمینه‌های مختلف با اجرای صحیح مقررات و ضوابط محقق می‌شود.

گل‌محمدی تأکید کرد: در آخر سال نیز با ارزیابی از مجموعه‌های مختلف شهرداری سعی می‌کنیم تا نقاط ضعف و قوت حوزه‌های مختلف را به شهردار گزارش کرده و به یقین از مدیران موفق تجلیل و ضعف مدیران ناموفق نیز گوشزد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار