مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به طرح بهداشت دهان و دندان بعنوان یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت گفت: روستاییان استان در قالب این طرح از خدمات بهداشت دهان و دندان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۱۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 17 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی  در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این طرح با هدف ارتقای بهداشت دهان و دندان اجرا می شود افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه امضا شده در مراکز بهداشتی و درمانی افراد 6 تا 12 سال شهرستان های استان از این خدمات شامل پر کردن دندان شماره شش، وارنیش فلوراید ،فلورایدتراپی و خدمات آموزشی برخوردار می شوند.

وی در ادامه از بیمه اتباع بیگانه دارای کارت هویت در استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با بیمه سلامت و وزارت کشور منعقد شده از هفته آینده اتباع خارجی زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: بیمه این افراد شامل اتباع خاص، آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم بندی شده است که در استان یزد تشخیص وضعیت این افراد در قالب این تقسیم بندی بر عهده اداره اتباع بیگانه استانداری یزد است.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: در قالب این طرح، برای اتباع خارجی آسیب پذیر 16 هزار و 200 تومان حق بیمه در نظر گرفته شده که 25 درصد آن توسط بیمه شده و 75 درصد توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: همچنین پناهندگانی که از بیماری های خاص رنج می برند از بسته بیمه پایه بهره مند خواهند شد، این بسته شامل تمامی خدمات بستری، بستری موقت و خدمات پاراکلینیکی است.
وی در ادامه تعداد افراد زیر پوشش بیمه سلامت را 353 هزار نفر بیان کرد و افزود: این افراد شامل کارمندان دولت، روستاییان، بیمه سلامت رایگان و سایر اقشار است.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد افزود: ماهانه برای این تعداد افراد 12 میلیارد تومان هزینه می شود.
وی تصریح کرد :همچنین از مجموع کل بیمه شدگان بیمه سلامت 86 هزار و 420 نفر بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند که سال گذشته برای این تعداد بیمه شده بالغ بر 14 میلیارد تومان هزینه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار