عضو هیئت‌ مدیره خانه مطبوعات البرز
از ابتدا سال 93 با هدایت و همپیمانی اداره کل ارشاد و همه مخالفان اقتدار صنف رسانه‌ها، با هدف بی خاصیت کردن خانه مطبوعات، انواع اقدامات تخریبی برای جلوگیری از اثرگذاری این صنف در دستور کار قرار گرقت.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 17 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: یکی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز به اظهارات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان واکنش نشان داد.
سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل ارشاد البرز پیش از از در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود " ساماندهی خانه مطبوعات به سرانجام رسید به طوریکه خانه مطبوعات در حال پیدا کردن جایگاه خود در استان است و بایستی دارای یک خانه مطبوعاتی قوی باشیم تا بتوانیم از آن حمایت کنیم."
مهدی کریمائی در واکنش به این اظهارات گفت: علیرغم این سخنان باید بگویم که با تنگ نظری‌های انجام شده، خانه مطبوعات البرز را به تعطیلی کشاندید و امید 500 فعالان رسانه‌ای البرز را ناامید کردید.
وی به کارکرد و اثرگذاری فعالان شاغل در مطبوعات و رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: از ابتدا سال 93 با هدایت و همپیمانی اداره کل ارشاد و همه مخالفان اقتدار صنف رسانه‌ها، با هدف بی خاصیت کردن خانه مطبوعات، انواع اقدامات تخریبی برای جلوگیری از اثرگذاری این صنف در دستور کار قرار گرقت.
این روزنامه‌نگار با انتقاد شدید از عدم همکاری و همراهی اداره کل ارشاد در انجام وظائف خانه مطبوعات گفت: به منظور ایجاد اختلاف و دودستگی و حاشیه‌سازی مصنوعی برای هیئت مدیره قبل و مداخله و قهرمان‌بازی در امور مطبوعات و رسانه‌ها، همواره منتقدان شارژ می‌شوند.
کریمایی در ادامه به مدیر کل ارشاد توصیه کرد که از دخالت در امور داخلی خانه مطبوعات پرهیز کرده و گفت: مشکل اصلی ما دخالت در امور داخلی خانه مطبوعات است.
وی افزود: دور شدن از حاشیه و انسجام فعالان رسانه‌ای و ایجاد تحرک در خانه مطبوعات شبیه جوک خنده‌دار سال، توهین به شعور خبرنگاران و پوششی برای ناکارآمدی آن اداره کل در این حوزه ارزیابی می گردد.
عضو هیات مدیره خانه مطبوعات البرز با تعجب از اظهارات مدیرکل ارشاد البرز در خصوص برگزاری مجمع عمومی و تصویب اساسنامه توسط خبرنگاران تایید اساسنامه و انتخابات دوره اول هیئت مدیره و ثبت اساسنامه در اداره ثبت ارشاد کرج گفت: زیر سوال بردن فرآیند قانونی طی شده برای استقرار تنها تشکل قانون خبرنگاران البرز، جفا به اداره کل ارشاد و عدم آشنایی به اقدامات قانونی این اداره و بی حیثیت نمودن اعضای این صنف است.
کریمایی افزود: همه انتظار داریم مدیر کل ارشاد بدون دخالت در فعالیت خانه مطبوعات، با وقت گذاری به ایجاد تحرک در اداره کل ارشاد همت نموده تا شاهد فراموشی فعالیت‌های فرهنگی استان و اعتراض مسئولان به ناکارآمدی نباشیم.
وی گفت: با توجه به نیاز شدید خانه مطبوعات به منابع مالی برای توسعه خدمت رسانی به خبرنگاران، متاسفانه تاکنون ریالی از سوی ارشاد به خانه مطبوعات پرداخت نشده است و شما مانع انجام بعضی اقدامات صنفی خانه مطبوعات شده اید.
رئیس سابق خانه مطبوعات البرز به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در عدم مداخله در امور صنفی اشاره نمود و گفت: همه خبرنگاران به ظلم که به ما شده آگاه هستند و در صورت تکرار این شیوه علیه خانه مطبوعات، مجبور به افشاگری خواهم شد و از حقوق اعضاء محترم هیئت مدیره قبلی و فعلی با قاطعیت دفاع می‌کنم.
کریمایی در پایان از مدیر کل ارشاد پرسید از زمان قبول این مسئولیت چند ثانیه برای رفع مشکلات معیشتی و رفاهی خبرنگاران تلاش کرده‌اید؟


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار