نماینده ولی فقیه در استان لرستان:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: زیاد بودن تعداد نشریات دانشجویی به نفع جامعه و دانشگاه است افزود: باید به دانشجویان میدان داده شده و بر نشریات دانشجویی خرده و ضعف گرفته نشود.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 17 November 2015

به گزارش تابناک از خرم آباد،آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه های پیام نور کشور لرستان اظهار داشت زیاد بودن تعداد نشریات دانشجویی به نفع جامعه و دانشگاه است افزود: باید به دانشجویان میدان داده شده و بر نشریات دانشجویی خرده و ضعف گرفته نشود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امید فراوانی به جوانان دارد خطاب به جوانان گفت: شما جوانان تکیه گاه رهبری هستید و علاقمندی ایشان به شما قابل توصیف نیست.

آیت الله میرعمادی به وجود جنگ نرم دشمن علیه کشور اشاره کرد و گفت: باید باور داشته باشیم امروز در جنگ نرم با دشمن قرار داریم و همچنین باید بپذیریم دشمن افکار و اندیشه های ما را هدف قرار داده و به دنبال تغیر باورهای نسل جوان ماست.

وی با تاکید بر اینکه همه اولویت های کاری ما باید مقابله با جنگ نرم دشمن باشد ادامه داد: وجود هر نشریه دانشجویی تیری است بر قلب دشمنان انقلاب و سدی است در برابر جنگ نرم دشمن لذا دانشجویان باید بدانند دشمن می خواهد هویت و انقلابی بودن ما را بگیرد.

لزومدقت در نگارش و صداقت در نقل مطالب

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: نشریات دانشجویی به منویات مقام معظم رهبری پرداخته و دانشجو در راستای این منویات قلم می زند لذا چنین قلمی ارزشمند و مقدس است.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: جوانان ما به عنوان مدافعان ولایت، سنگربانان علم و عدالت و افسران مقابله با جنگ نرم در نشریات دانشجویی فعالیت می کنند.

وی دقت در نگارش، صداقت در نقل مطالب و انصاف در نقد را از اصولی دانست که باید در نشریات دانشجویی رعایت شوند و گفت: دانشجو معمولا نقاد است لذا باید نقد وی منصفانه بوده و با زبان علمی به نقد بپردازد همچنین ضمن نقد مطلب راهکار ها و پیشنهاداتی ارائه داده و قدرت تحلیل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت غنا بخشی به محتوای نشریات دانشجویی و استفاده از مطالب بکر و تاثیرگذار تاکید کرد و بیان داشت: دبیرخانه جشنواره نشریات دانشجویی باید نقاط ضعف و قوت نشریات ارائه شده به این جشنواره را شناسایی کند.

لرستان سرزمین عالمان و شهیدان و سرزمین پرچمداران علم و شهادت است.

وی با بیان اینکه لرستان سرزمینی است که مرکب سیاه با مرکب سرخ در آن آمیخته است عنوان کرد: در جبهه فرهنگی عالمان و اندیشمندان لرستانی نقش آفرینی کرده و غیورمردانی از این خطه در جبهه نبرد با دشمن افتخار های زیادی خلق کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد قلم و بیان را یکی از نعمت های خداوند که باعث برتری انسان بر دیگر موجودات بوده دانست و بیان داشت: قرارگیری قلم و بیان در دست انسان روشی برای دعوت انسان ها به سوی خداوند و به سوی رشد، کمال و تمدن و فرهنگ است.

صاحبان قلم و بیان از جایگاه والایی برخوردارند

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه صاحبان قلم و بیان از جایگاه والایی برخوردارند افزود: کسانیکه با قلم و بیان سر و کار دارند با خداوند عهد و پیمان بسته اند لذا باید حرمت این قلم و بیان را حفظ کرده و آنچه رضای خداوند در آن است را دنبال کنند.

وی جایگاه قلم و بیان را در مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی ارزشمند دانست و گفت: نشریات دانشجویی ویژگی های منحصر به‌فردی دارند به طوریکه در فضای مخصوص و برای مخاطبانی خاص منتشر می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نشریات دانشجویی را میدانی برای استعدادها، خلاقیت ها و ابتکارات دانست و بیان داشت: نشریات دانشجویی اگر چه بدون امکانات هستند در یک فضای صمیمی و با اشتیاق و انگیزه منتشر می شوند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی زنده و پویا بوده و نشانه انگیزه قوی دانشجو هستند اضافه کرد: نشریات دانشجویی آرمان گرا و دغدغه مند هستند و از صراحت برخوردارند زیرا دانشجو وام دار کسی نبوده و به کسی بدهکار نیست.

زیاد بودن تعداد نشریات دانشجویی به نفع جامعه و دانشگاه

بنا براین گزارش، در این مراسم از اثر کتابت قرآن توسط یک دانشجوی پیام نوری لرستان رونمایی شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار